افتتاح پروژه سیل بند در روستای دهبکر مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: در دهه فجر پروژه سیل بند و عملیات آبخیزداری در روستای دهبکر افتتاح می‌شود.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: پروژه سیل بند و عملیات آبخیزداری در روستای دهبکر با اعتبار یک میلیارد و یکصد و چهل و دو میلیون تومان در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول افزود: عملیات آبخیزداری مکمل فعالیت‌های حفاظت از اراضی ملی و بخش‌های جنگل و مرتع است که این فعالیت‌ها به صورت عملیات بیولوژیکی، مکانیکی، بیومکانیکی و مدیریتی، مهمترین راه حفاظت خاک و کاهش خسارت ناشی از فرسایش و تخریب خاک بوده و می‌تواند عامل مهمی در توسعه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی نیز باشد.

پاتو اذعان کرد: برنامه ریزی منسجمی به منظور توسعه عملیات آبخیزداری در این شهرستان در راستای کمک به پیشگیری از خطرات بروز سیل، جلوگیری از رسوب در پشت سد‌های پایین دست و تقویت مراتع انجام شده و این برنامه امسال نیز با اعتبار بیشتری دنبال می‌شود.

برنامه‌های چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز می‌شود.

روستای دهبکر در ۱۶ کیلومتری غرب شهر مهاباد، بخش مرکزی-دهستان مکریان غربی واقع شده و شامل ۸۲ خانوار و ۵۳۹ نفر جمعیت می‌باشد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.