امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام و بانک قرض الحسنه مهر ایران

کمیته امداد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه بهسازی مسکن مددجویان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبری مدیر عامل بانک مهر ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: بر اساس این تفاهم نامه همکاری ، به افرادی که از سوی کمیته امداد معرفی شده اند و در مناطق محروم و کوهستانی کشور ساکن هستند، از محل منابع بانک مهر ایران وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

او ادامه داد:در واقع هدف از امضای این تفاهم نامه کمک به تکمیل منازل مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است.

مدیر عامل بانک مهر ایران افزود: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد ریال به بیش از ۳۳ هزار نفر برای ساخت امکانات بهداشتی منازل پرداخت می‌شود.  سقف فردی این تسهیلات ۳۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ درصد و با دوره بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه است که از محل منابع بانک و در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی بانک مرکزی پرداخت خواهد شد.

اکبری تاکید کرد: اگر اشخاص معرفی شده دارای بدهی غیر جاری سررسید گذشته، بدهی معوق و چک برگشتی یا منع قانونی باشند، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به آن‌ها منوط به رفع موارد یاد شده است.

او افزود: بانک مهر ایران سابقه همکاری خوبی با کمیته امداد دارد. این بانک تا کنون بیش از ۳۸۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به مدد جویان کمیته امداد پرداخت کرده که اغلب آن‌ها نیز در حوزه توانمند سازی مددجویان و اشتغالزایی برای آن‌ها بوده است.

در ادامه این برنامه بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد:هدف از این برنامه تامین کمک هزینه تجهیز مسکن مددجویان بی بضاعت و همچنین توانمندسازی قشر آسیب پذیر ساکن در مناطق محروم و کوهستانی است.

بختیاری گفت: اعطای ۲۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه طی دوسال گذشته از کار‌های بزرگ بانک مهر ایران است، اما ماموریت ما توانمندسازی افراد محروم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: بانک مهر ایران با خدمات، طرح‌های تسهیلاتی و کمک‌های بلاعوض خود حمایت‌های زیادی از مددجویان کمیته امداد داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

او افزود: توانمندسازی باید به نحوی باشد که مددخواهان تحت پوشش بتوانند با کسب درآمد پایدار، به صورت مستقل زندگی خود را اداره کنند. در این بخش نیز بانک قرض الحسنه مهر ایران ، حمایت‌های خوبی از برنامه‌های این نهاد انجام می‌دهد.

بختیاری تصریح کرد: اتفاق دیگری که در همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران در حال پیگیری است، موضوع ایجاد بازار فروش و افزایش تقاضا برای تولیدات مددجویان است، که مقرر شده تا این بانک با استفاده از طرح حمایت کالای ایرانی به تحقق این امر کمک کند.

او افزود: متاسفانه ۳۷ هزار خانه در کشور فاقد سرویس بهداشتی هستند که برای ساخت این سرویس‌ها باید هزینه‌هایی بالایی صرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار