پیشرفت ۵۰ درصدی طرح مدیریت چرا در سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان سرخه از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح مدیریت چرا و پایش مراتع قشلاقی شهرستان سرخه خبر داد.

محمد راستین رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: طرح مدیریت چرا و کنترل دام با توجه به تحقق اهداف و سیاست‌های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و نیز جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز گردیده و تا پایان اسفند ماه در سطح مراتع قشلاقی شهرستان سرخه ادامه دارد.

او افزود: با اجرای این پروژه کلیه پروانه‌های چرا به روز رسانی شده و وضعیت بهره برداری از مراتع مورد بررسی قرار می‌گیرد. مراتع قشلاقی شهرستان سرخه مساحتی بالغ بر ۷۰ هزار هکتار را شامل می‌شود.

راستین هدف از اجرای این طرح را نظارت بر پروانه چرای دام به منظور شناسایی دامدارانی صورت می‌گیرد که ترک دادمداری نموده اند و می‌بایست دامدارانی که دارای دام می‌باشند جایگزین آن‌ها گردد.

راستین ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح پایش مرتع داران حقیقی شناسایی شده و بتوان با مشارکت بهره بردارن، جوامع محلی، افزون بر بر حفظ و احیا اکوسیستم مرتع از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مراتع شهرستان در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری و بهبود معیشت بهره برداران استفاده نمود.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار