زهری که نوشدارو می شود

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان همدان گفت: زهر زنبور عسل برای درمان بیماری های مختلف از جمله سرطان به کارگرفته شده است.

زهری که نوشدارو می شود

قدرتی، مدیر عامل اتحادیه زنبوردارن استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: زهر زنبور عسل در استان همدان هم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استخراج و برای درمان بیماری‌های مخلف عضلانی، سرطانی و گوارشی به کار گرفته می‌شود.

 او با اشاره به سود آوری تولید زهر زنبور عسل افزود: به ازای تولید زهر زنبور عسل از هر سه کندو، سود ۱۵ دلاری سهم هر زنبوردار می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه زنبوردارن استان همدان یکی دیگر از روش‌های سود آوری بالا در پرورش زنبور عسل را تولید بره بوم دانست و اظهار داشت: زنبورداران می‌توانند از هر کندو سالانه از تولید بره بوم و فروش در داخل کشور یک میلیون تومان درآمد و در صورت رونق گرفتن صادرات آن به کشور‌های خارجی تا ۱۰ میلیون تومان درآمد زایی داشه باشند.

قدرتی با اشاره به خواص دارویی بره بوم از گذشته‌های دور تاکنون افزود: در پزشکی امروز و در واحد‌های تولید دارو‌های گیاهی استان هم بره بوم برای درمان سوختگی، درد عضلانی، زخم ها، بیماری گوارشی، کبد و بهداشت دهان و دندان استفاده می‌شود.

او شمع زنبور عسل و گرده گل و ژل رویان را از دیگر فرآورده‌های موجودپرورش زنبور عسل در بازار معرفی کرد و اظهار داشت: زنبورداری با ۲۰۰ کندو به تنها ومجزا از سایر فعالیت‌های کشاورزی درآمد زایی بسیار بالا و مناسبی دارد.

بره موم  ماده‌ای رزینی مانند از جوانه‌های درختان صنوبر و مخروط است. این ماده معمولاً از کندوی عسل بدست می‌آید و حاوی فرآورده‌های زنبوری که به چسب زنبور مشهور است.

مواد اصلی فعال موجود در بره موم، فلاونوئید‌ها مانند کرایسین است که آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که زنبور‌ها از قسمت‌های گیاهان و گل‌ها می‌گیرند. زنبور‌ها با مخلوط کردن بزاق با مواد گیاهی، گرده و موم بره موم می‌سازند.

ژل رویال عسل که به نام‌های ژل سلطنتی، ژل ملکه زنبور عسل در میان مردم شناخته شده است، یک ماده شیری رنگ است که فقط غذای ملکه زنبور‌ها یا زنبور سلطنتی از آن به عنوان غذا استفاده می‌کند پس یک ماده بسیار قوی و محدود و با قیمت بالا می‌باشد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسان هم بسیار مفید است.

در استان همدان ۲ هزار و ۷۹۵ زنبورستان با ۳۹۵ کندوی زنبور عسل داریم که امسال تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ کیلو گرم عسل، ۳۶ کیلو گرم ژل رویال، ۲۶ کیلو گرم گرده گل، و ۱۰ تن بره بوم تولید کرده اند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار