شهریاری در سفر به ساوه گفت: باید منشا و نوع واکسن وارداتی کرونا به کشور دقیقا مشخص شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیر کل مجمع سلامت کشور در سفر به ساوه گفت: واردات واکسن فایزر و مشابه آن به هر عنوانی از آمریکا و انگلیس ممنوع است و منشا و نوع واکسن‌های دیگر وارداتی کرونا به کشور باید دقیقا مشخص شود.

شهریاری با اشاره به نظر رهبری در خصوص واردات واکسن کرونا افزود: بسیاری از واکسن‌های تولید شده در دنیا به علت اینکه فاز‌های بالینی آن کامل نشده باعث تلفات و صدمات زیادی شده است که هر گونه واردات در این خصوص باید با ذکر دقیق منشا و نوع واکسن وارداتی صورت گیرد.

او اضافه کرد: بنا به اذعان مسئولان ۵۲ میلیون دلار برای واردات ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن خارجی کرونا اختصاص یافته که این واردات تا پایان بهمن ماه آغاز خواهد شد.

دبیر کل مجمع سلامت کشور اظهارکرد: از ۱۲ سال گذشته تاکنون خیرین حوزه‌ی سلامت کشور ۸ هزار میلیارد تومان به احداث فضا‌های بهداشتی و درمانی هزینه کرده اند و همچنان این مشارکت‌های خیر خواهانه قبل از انقلاب تا کنون در ساخت پروژ‌های بیمارستان‌های بزرگ شهر‌های کشور ادامه دارد.

او تصریح کرد: با همت مجمع خیرین سلامت کشور برای کاهش تلفات حوادث جاده‌ای ۱۰۰ پایگاه امداد جاده‌ای در کشور احداث می‌شود و حضور افراد توانمند در مشارکت احداث فضا‌های بهداشتی علاوه بر ارتقاء جایگاه بهداشت و درمان در کشور موجب باقیات و صاحات در آخرت می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.