سرمربی تیم بدمینتون رعد:

داوری‌ها در لیگ بدمینتون بسیار عالی بودند/ کسب سهمیه المپیک به یک برنامه ۴ ساله نیاز دارد

محمد مطیع، سرمربی تیم بدمینتون رعد پدافند هوایی قم درباره قهرمانی این باشگاه و مسائل مختلف توضیحاتی داد.

 محمد مطیع، سرمربی تیم بدمینتون رعد پدافند هوایی قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد قهرمانی این باشگاه در مسابقات لیگ برتر بدمینتون، اظهار کرد: ما ۲ سال گذشته در لیگ دسته اول حضور داشتیم و پس از ۱۲ سال وارد لیگ برتر شدیم. ضمن این که به جز شکست مقابل دانشگاه یزد، باخت دیگری را تجربه نکردیم. با تلاش مسئولان باشگاه رعد پدافند هوایی در ابتدای فصل، چند بازیکن ملی پوش جذب شدند.

رفت و برگشتی شدن مسابقات، تصمیم مثبت فدراسیون بود

او در خصوص شکست مقابل دانشگاه یزد، عنوان کرد: وقفه‌ای که در بازی‌ها افتاد، برای تمام تیم‌ها یکسان بود؛ اما تیم ما را از شرایط آرمانی دور کرد. آن مسابقه را با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کردیم. یکی از کار‌های مثبتی که فدراسیون در این مدت انجام داد، رفت و برگشتی شدن مسابقات بود. ما تقریبا از ماه شهریور درگیر مسابقات هستیم. به غیر از بازیکنان سرباز، فرزین خانجانی، محمد پایروند و نیما رستمپور را جذب کردیم. ضمن این که بازیکنان بومی ما خیلی خوب ظاهر شدند. تیم ما در این فصل از بازیکنان سرباز استفاده کرد. این موضوع باعث شد علاوه بر این که بازیکنان خدمت مقدس سربازی را انجام دهند، از ورزش حرفه‌ای نیز دور نشوند.

بازیکنان ما درآمد زیادی ندارند

سرمربی تیم بدمینتون رعد پدافند هوایی قم درباره وضعیت مالی این رشته، اعتقاد داشت: بدمینتون نسبت به سایر رشته‌ها قدمت زیادی ندارد و خیلی نمی‌توان حامی مالی جذب کرد. به همین دلیل از رشته‌هایی مثل فوتبال، فوتسال، والیبال و ... درآمد کمتری دارد. بازیکنان ما درآمد زیادی ندارند. من فقط از باشگاه خواستم بازیکنان مد نظر من را جذب کند و خیلی درگیر مسائل مالی نشدم.

داوری‌ها در این فصل بسیار عالی بودند

مطیع در زمینه سطح رقابت‌های بدمینتون در این فصل، گفت: امسال تیم ضعیف نداشتیم و به شکلی بود که بازیکنان ملی پوش در تیم‌ها تقسیم شده بودند. به نظر من تیم ذوب روی صبا صنعت زنجان یکی از بهترین تیم‌های این فصل بود. تیم سپاهان سروش اسکندری و قاسمی را که بین نفرات تاپ بدمینتون ایران قرار دارند، در نیم فصل جذب کرد. تمام تیم‌ها تقویت شدند؛ اما ما با همان نفرات ابتدای فصل به کار ادامه دادیم. ما در مقابل خاتم اردکان نتیجه جالبی گرفتیم و این تیم را با نتیجه ۵ بر صفر شکست دادیم. داوری‌ها در این فصل بسیار عالی بودند.

نیما رستمپور در آینده به یکی از بهترین بدمینتون بازان ایران تبدیل می‌شود

سرمربی تیم قهرمان لیگ بدمینتون در مورد این که آیا این فصل استعداد جدیدی به بدمینتون ایران معرفی شد یا خیر؛ تشریح کرد: به غیر از تیم ذوب روی صبا صنعت زنجان، سایر تیم‌ها از بازیکنان جوان خود تنها در بازی‌های انفرادی استفاده می‌کردند. ما از نیما رستمپور در بازی‌های انفرادی هم استفاده می‌کردیم. او در آینده به یکی از بهترین بدمینتون بازان ایران تبدیل خواهد شد. حسنی و معصومی از تیم ذوب روی صبا صنعت زنجان هم دیگر بازیکنان جوان خوب لیگ بودند.

کسب سهمیه المپیک به یک برنامه ۴ ساله نیاز دارد

مطیع درباره وضعیت تیم ملی بدمینتون ایران، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا از دهه فجر به این سمت، هیچ اردویی برگزار نشده است. با وجود بازیکنان جوانی که در لیگ امسال دیدیم، روز‌های خوشی در انتظار بدمینتون خواهد بود. امیدوارم با برنامه ریزی خوب فدراسیون، از این بازیکنان جوان به بهترین شکل استفاده شود. فکر کنم فقط ثریا آقایی در بخش بانوان شانس المپیکی شدن دارد. کسب سهمیه المپیک نیازمند یک برنامه ۴ ساله است. اگر بخواهیم به آن سطح برسیم، بازیکنان ما هفته‌ای ۲۰ الی ۲۵ ساعت باید تمرین کنند.

به هر شهری که می‌رفتیم، سالن اختصاصی داشت

او در مورد نکات مثبت و منفی لیگ امسال نسبت به سال‌های گذشته، گفت: من ۲ سال گذشته در لیگ دسته اول بودم و از وضعیت لیگ برتر خبر نداشتم. با این وجود ما به هر شهری که می‌رفتیم از سالن اختصاصی برخوردار بود. در این فصل داوری‌ها خیلی عالی بودند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار