جوی پایدار طی سه روز آینده در اردبیل/ وزش باد شدید اردبیل را در می‌نوردد

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی پایدار طی سه روز آینده در سطح استان حاکم خواهد بود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی سه روز آینده (تا عصر پنجشنبه) شرایط جوی در سطح استان پایدار و آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: طی این مدت پدیده غالب وزش باد‌های جنوبی (گاهی با سرعت تند) بوده که در طول روز‌ها باعث افزایش نسبی دمای هوا و در طول شب‌ها باعث کاهش شدت برودت هوا می‌گردد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از روز پنجشنبه (۹ بهمن) با نفوذ و تقویت زبانه‌های کم فشار در سطح زمین، سرعت وزش باد افزایش یافته و از صبح پنجشنبه تا شنبه (۱۱ بهمن) در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی سرعت وزش باد تند تا شدید انتظار می‌رود.

محمدی اظهار داشت: از عصر پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی ضعیف وارد استان می‌شود و ناپایداری‌ها به شکل افزایش ابر، کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی و بارش باران و برف در مناطقی از استان را موجب خواهد شد.

او بیان کرد: تمرکز بارش بیشتر در مناطق کوهستانی، بخش‌هایی از مناطق مرکزی و مناطق جنوبی استان خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: این سامانه روز شنبه هفته آینده از استان خارج شده و مجدداً از روز یکشنبه (۱۲ بهمن) پایداری جوی همراه با افزایش نسبی دما در استان حاکم می‌گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.