وزیر علوم:

نباید در آینده مصرف کننده تکنولوژی دیگران باشیم

غلامی گفت: قرار نیست در آینده مصرف کننده فناوری دیگران باشیم و باید تولیدکننده تکنولوژی باقی بمانیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم امروز در مراسم سه شنبه‌های فناورانه شرکت راه آهن با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به علم و دانش و نخبگان و فناوری گفت: حوزه آموزش عالی کشور یک سرمایه علمی است و سبب شده تا در حال حاضر جمعیت بزرگی از کشور دانش آموخته دانشگاه‌ها باشند.

وی ادامه داد: یک وظیفه آموزشی بر عهده وزارت علوم بود که به خوبی انجام دادیم و سبب شد وضعیت علمی ما در دنیا و در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و توانمند از جایگاه خوبی برخوردار باشد، به گونه‌ای که جزو ۲۰ کشور برتر دنیا در حوزه علم و فناوری هستیم و در حال حاضر در رتبه‌های ۱۶ و ۱۷ قرار داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وجود این دانشگاه‌ها یک ظرفیت بزرگی در کشور است که در جریان ۲۰ سال اخیر به روندی بالنده و در حال رشد تبدیل شده است. در یک سال اخیر شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان در مجموعه راه آهن هستیم و سبب شده در این یک سالی که کرونا بر دانشگاه‌ها سایه انداخته است، هر روز گزارش‌هایی از توانمندی‌های علمی برای خدمت به مردم اعلام شود و بسیاری از یافته‌های علمی هم حتی فرصت خبری شدن نیافتند.

غلامی تصریح کرد: ۴۵ پارک علم و فناوری در کشور داریم که ۳۷ پارک را وزارت علوم مستقیماً مدیریت می‌کند همچنین ۱۹۷ مرکز رشد در دانشگاه‌ها تأسیس و ۶ هزار شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری راه اندازی شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ظرفیت توانمندی در سطح استاندارد بین‌المللی وجود دارد و قطعا بخش‌های مختلف اجرایی که به این سمت بیایند، توفیقات افزایش می‌یابد. توانمندی علمی و تخصصی ما زیاد است و باید کشف شود و جامعه علمی کشور در خدمت همه بخش‌های توسعه‌گرای کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار