سالاری:

۱۷ هکتار پارک درون شهری در شهرری ایجاد شده است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواستار توجه به دغدغه‌های شورایاران از سوی شهردارتهران، رییس شورای شهر و اعضای ستاد شورایاری‌ها شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به انتقادات نماینده شورایاران منطقه ۲۰ از شورای شهر و شهرداری تهران گفت: اتفاق خوبی است که شورای شهر تریبون را در اختیار منتقدین خود قرار می‌دهد و همانطور که اصل شفافیت را پیشه کرده ایم، انتقاد‌ها را نیز می‌شنویم، من نیز بسیاری از انتقاد‌های مطرح شده را می‌پذیرم.

وی خطاب به شهردار تهران، رییس شورای شهر و اعضای ستاد شورایاری‌ها اظهار کرد: وقتی ۳۰۰ دبیر شورایاری محلات به شما نامه می‌نویسند و درخواست خود را مطرح می‌کنند، اما شما و شهردار تهران مساله را تدبیر و حل نمی‌کنید، دامنه این موضوع گسترش پیدا می‌کند. درحالی که کلیت مدیریت شهری باید این مساله را حل کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این روز‌ها که در مناطق حضور پیدا میکنم، شاهد همین نگرانی و دلخوری در سایر محلات هم  هستم و در همانجا من به آن‌ها می‌گویم که تک تک همکاران من در شورا، باور و اعتقاد به مردم‌سالاری دارند، اما برخی از بی‌تدبیری‌ها موجب شد که امروز اینگونه تلقی شود که شورای پنجم با شورایاری‌ها مخالف است، در صورتی که واقعاً اینطور نبوده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: فلسفه ایجادی شورایاری‌ها به شورای اول و مبانی نظری جریان اصلاح طلبی در مشارکت دهی مردم و معتمدین در تصمیم‌گیری‌ها بر می‌گردد. آقای امان الهی گفته است که بسیاری از جلسات مدیریت شهری با شورایاران به اتفاق خاصی نمی‌انجامد که این موضوع را در خصوص برخی جلسات می‌پذیرم، اما در جلسه یک سال پیش که من و آقای خلیل آبادی با شورایاری و شهرداری منطقه ۲۰ داشتیم و همکاران من نیز در شورا کمک کردند، طرح فداییان اسلام به وسعت ۵۵۰ هکتار که ۲۰۰ هکتار آن منطقه صنعتی ری است و ۳۰ سال بلاتکلیف بود، با پیگیری‌های کمیسیون شهرسازی و معماری و سایر همکارانم تعیین تکلیف شد.


بیشتر بخوانید


سالاری افزود: محله نفرآباد به وسعت ۱۳ هکتار در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بعد از ۲۰ سال در این دوره با پیگیری‌ها و جلسات متعددی که با شهردار تهران و مشاور طرح داشتیم در کمیسیون ماده ۵، این محله که قرار بود تبدیل به گورباغ شود، تعیین تکلیف شد. متاسفانه در طرح تفصیلی در حق برخی محدوده‌ها و محلات منطقه ۲۰ اجحاف شده بود، علیرغم اینکه رویکرد ما جلوگیری از شهر فروشی و الزام به رعایت ضوابط طرح تفصیلی است، اما باز هم شورا و شهرداری منطقه پیگیری کردند و مشکل آن‌ها در یک جلسه کمیسیون ماده ۵ با رویکرد تحقق عدالت اجتماعی حل شد و این اقدامات بشدت برای شهروندان رضایتمندی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به پروژه‌های توسعه محلی که به عنوان یک رویکرد و مطالبه مشترک مورد قبول مدیریت شهری و شورایاری‌ها است گفت: امروز از ۱۸۰ میلیارد بودجه، ۱۴۰ میلیارد آن برای این پروژه‌ها تعریف شده است و در بازدید اخیری که از منطقه ۲۰ داشتم، مشاهده کردم ۱۷ هکتار پارک درون شهری و ۶ هکتار هم پارک برون شهری در منطقه ایجاد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، شهرری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار