تاکید لاوروف بر احیای کامل برجام

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود بر احیای کامل برجام تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه اظهار کرد، مسکو و تهران، هر دو از احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) موسوم به برجام که به توافق هسته‌ای ایران نیز معروف است، استقبال می‌کنند.

لاوروف همراه با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف، که با او در مسکو ملاقات کرد، تأکید کرد که «نجات توافق هسته‌ای ایران» یکی از حادترین موضوعات در دستور کار است و از کشور‌های امضاکننده خواست که به تعهدات شان در این توافق‌نامه پایبند باشند و آن را عملی کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ این توافق را به صورت یک جانبه ترک کرد، دولت جدید واشنگتن به این نکته اشاره کرده که می‌تواند رویکرد متفاوتی را در این زمینه اتخاذ کند، زیرا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که مایل است دوباره به میز مذاکره با مقامات ایرانی برگردد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارم فوریه سفری دو روزه را به مسکو خواهد داشت و قرار است در این سفر با سرگئی لاوروف درباره موضوعات متنوعی از جمله توافق هسته‌ای ایران تبادل نظر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
برجام نوزاد نارس مرده به دنیا آمده ای هست که با کلی وکیل و وصی هنوز کسی مسئولیت تدفینش رو قبول نکرده که هیچ هنوز هم کنارش عکس یادگاری میگیرن که زنده اس دروغ نگید
Iran (Islamic Republic of)
وطن دوست
۱۷:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
برجام کلاه گشادیست که نافرجام باقی میماند تازمانیکه اصلاح طلبان هستند
آخرین اخبار