دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین:

تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای رو به افزایش است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با اشاره به تشکیل ۷۱ پرونده تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دادگستری استان از افزایش تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در نشست کمیته نظارت بر عرضه توزیع مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اینکه کالا بدون واسطه دست مردم برسد ایجاد شده اند، اما امروز برخی از این فروشگاه‌ها در چارچوب قانون و اهداف شان حرکت نمی‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با بیان اینکه تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان رو به افزایش است، تصریح کرد: این فروشگاه‌ها که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، بدون اینکه خدمات درستی به مردم ارائه کنند، برای فروشنده‌های خرد، مشکل ساز شده اند.

وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی، در برخی از این فروشگاه‌ها جنس تاریخ مصرف گذشته عرضه می‌شود و مردم از کم فروشی در این فروشگاه‌ها به شدت رنج می‌برند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین، این فروشگاه‌ها در حال حاضر نقش واسطه‌ها را در بازار عرضه کالا بازی می‌کنند.

افزایش قاچاق دام سبک در استان قزوین

زینلی، مدیرکل دامپزشکی استان نیز به موضوع قاچاق دام سبک از استان اشاره کرد و گفت: قاچاق دام سبک به خاطر راحتی در حمل و نقل در استان افزایش یافته است و ۹ مورد قاچاق دام نیز کشف شده است.

به گفته زینالی، صادرات دام همچنان به استان‌هایی که در آن‌ها قاچاق به خارج از کشور انجام می‌شود ممنوع است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با بیان اینکه ۵۷ هزار رأس دام سنگین برای جلوگیری از قاچاق پلاک کوبی شده اند، گفت: بیشترین میزان خروجی غیرقانونی دام در بوئین زهرا و قزوین رخ می‌دهد.

وی افزود: هر شب بین دو تا سه کامیون حمل غیربهداشتی طیور در جاده قدیم رشت توقیف می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: لیبل گذاری تخم مرغ در استان اجباری شده است و تخم مرغ‌های تولیدی حتماً باید تاریخ مصرف داشته باشند.

فروش شکر و برنج تاریخ مصرف گذشته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

سرهنگ عزیزی، رئیس پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی نیز گفت: در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان، شکر تاریخ گذشته و برنج معدومی به فروش می‌رسد و کم فروشی در این فروشگاه‌ها به امری عادی تبدیل شده است.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه در فصل سرما، احشام به جنوب و کشور‌های شیخ نشین و در تابستان نیز به عراق قاچاق می‌شوند، خاطرنشان کرد: تا به امروز ۳۱ مورد قاچاق دام سبک و سنگین در استان شناسایی و قاچاقچیان دستگیر شده اند.

لزوم برخورد با تخفیف‌های صوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای

حسین زکی زاده، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری قزوین نیز گفت: باید به تخفیف‌های صوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان رسیدگی شود چرا که عملاً تخفیفی وجود ندارد و این فروشگاه‌ها با این تخلف درصدد جلب بیشتر مشتریان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.