باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

طرح مجلس برای ایجاد ارتباط نمایندگان مجلس با وزرا و معاونان پارلمانی+ متن

طرح «برقراری ارتباط نمایندگان با معاونین پارلمانی از طریق فضای مجازی» بر راه‌اندازی شبکه اجتماعی سازمانی تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان،  ۲۱ دی ماه ۹۹ هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح «برقراری ارتباط نمایندگان با معاونین پارلمانی از طریق فضای مجازی» را به صورت عادی اعلام وصول کرد. نمایندگان امضا کننده این طرح به دنبال ارتباط سریع و مؤثر میان مسئولان هستند تا مشکلات و درخواست‌ها در بستری امن و مناسب با سرعت بیشتری منتقل و اطلاع داده شود.

نمایندگان پیشنهاد دهنده، پیشرفت تکنولوژی و اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی را به عنوان بخشی از دلایل خود برای ارائه طرح آورده‌اند که بر راه‌اندازی شبکه اجتماعی سازمانی تأکید دارد.  البته مجلس یازدهم در چند ماهه آغاز به کار خود، به اموری از این دست و ایجاد سامانه‌های مختلف در راستای رویکردهای تحولی هوشمندسازی و مردمی‌سازی مجلس شورای اسلامی پرداخته است. ۲۰ دی ماه بابک نگاهداری مشاور رئیس مجلس در یک نشست خبری بیان کرد که «تاکنون ۹ سامانه با رویکرد هوشمند سازی و تقویت آن افتتاح شده است.»

او همچنین افزود که «سامانه برخط شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس، پارلمان مجازی ایران و سامانه یکپارچه مکاتبات حوزه‌های انتخابیه بخشی از اقدامات پارلمان در این زمین است تا نمایندگان بتوانند مکاتبات مردم را از طریق دفترشان با سازمان مرکزی مجلس به صورت اتوماسیون دریافت کنند.»


بیشتر بخوانید


در مقدمه طرح برقراری ارتباط نمایندگان با معاونین پارلمانی از طریق فضای مجازی آمده است: «شبکه های اجتماعی نسل جدید از فضای روابط اجتماعی هستند که با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند، توانسته‌اند به خوبی در زندگی مردم وارد شوند. مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه های اجتماعی متفاوت در شبکه اجتماعی مجازی کنار هم آمده‌اند و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی از طریق شبکه‌های اجتماعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از نیازها و خواسته‌های مردم از طریق سازمان‌هایی تأمین می‌شود که در درون خود با این شبکه‌ها در ارتباط هستند. شبکه‌های اجتماعی ساختار اجتماعی هستند که افراد و سازمان‌ها آن را تشکیل می‌دهند و تحقیقات بین المللی نشان می‌دهد، راه اندازی شبکه‌های اجتماعی سازمانی تأثیر بسزایی روی افزایش بازدهی و بهره وری دارد.»

ماده واحده طرح دولت را مکلف می‌کند که حداکثر ۳ ماه پس از تصویب و ابلاغ این قانون، نسبت به راه اندازی بستری مناسب و امن جهت ارتباط نمایندگان مجلس با وزرا و معاونان پارلمانی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و زیرساخت‌های ارتباط داخلی اقدام کند. در نتیجه نمایندگان بتوانند مشکلات و مسائل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه‌های اجرایی انتقال دهند و از روند پیگیری‌ها و نتایج اقدامات آگاه شوند. افزون بر این، طرح مذکور وزرا و معاونان پارلمانی و دستگاه‌های اجرایی را هم مکلف کرده است که پاسخ این پیگیری‌ها را حداکثر ظرف یک هفته به نمایندگان از طریق سیستم مذکور اعلام کنند.»

طرح «برقراری ارتباط نمایندگان با معاونین پارلمانی از طریق فضای مجازی» با امضای ۲۵ نماینده اعلام وصول شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار