جابجایی بیش از یک میلیون نفر مسافر در اردبیل در ۱۰ ماهه سال/ افزایش ۲۰ درصدی صدور بلیط اینترنتی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از یک میلیون و ۷۵ هزار نفر مسافر در استان جابجا شده است.

کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: این میزان جابجایی در مقایسه با ۱۰ ماهه سال قبل که یک میلیون و ۷۳۱ هزار نفر مسافر بود ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۲۱۷ هزار و ۳۲۶ مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۴۸ هزار و ۱۰۳ سفر بود شاهد کاهش ۱۲ درصدی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد مسافر ۴۵۲ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۱۱۲ هزار نفر با مینی بوس و ۵۱۰ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

وثوقی با بیان اینکه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها صادر می‌شود تصریح کرد: مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام می‌کنند.

او افزایش ۲۰ درصدی صدور بلیط اینترنتی را یادآور شد و افزود: وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای قبل از استعلام و در صورت سالم بودن بلیط صادر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه حمل و نقل مسافر تصریح کرد: در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا ناوگان‌های حمل ونقل عمومی و ترمینال‌ها به طور مرتب درحال ضدعفونی و گندزدایی است.

وثوقی با اشاره به فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل گفت:۲ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

او از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار