اجرای موفق طرح غربالگری افراد آسیب پذیر در زاهدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از اول دی ماه طرح غربالگری افراد آسیب پذیر و معتادین متجاهر و همچنین کارتن خواب‌ها در سطح زاهدان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: کارشناسان بهداشتی با مشارکت در طرح جمع آوری معتادین متجاهر و بی خانمان و با حضور در سطح شهر و حاشیه شهر زاهدان و با مشارکت سایر ارگان‌ها این افراد را از نظر ابتلا به کووید ۱۹ و سایر بیماری‌های واگیر مورد غربالگری قرار می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این نکته که باید با مشارکت هم چرخه انتقال ویروس کرونا را در سطح استان قطع کنیم خاطر نشان کرد: در طرح جمع آوری معتادین متجاهر و بی خانمان و همچنین متکدیان تاکید کرده ام تا وضعیت سلامت همه این افراد مورد ارزیابی و از تمامی این افراد تست تشخیص سریع کرونا گرفته شود ودرصورت هر گونه موردی سریعا روند درمان این افراد آغاز شود.

او افزود: کارشناسان مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تا کنون وضعیت سلامت ۲۲۰ نفر از متکدیان، افراد بی خانمان و معتادین متجاهر را مورد ارزیابی قرار داده اند و این طرح همچنان با مشارکت و پیگیری‌های مراجع قضایی، ستاد مبارزه با مخدر، شهرداری، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال اجراست.

کارشناس بیماری‌های مرکز بهداشت زاهدان با بیان این نکته که از اول دیماه طرح غربالگری افراد آسیب پذیر و معتادین متجاهر و همچنین کارتن خواب‌ها در سطح زاهدان آغاز شده است.

او ادامه داد: از تمامی افراد جمع آوری شده در مرحله اول تست کرونا گرفته می‌شود و به کمپ تله سیاه تحویل می‌گردند.

منبع فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار