سردار کارگر:

امنیت و عزت امروز ما مرهون دفاع مقدس است/ هنوز به مسائل سیاسی و فرهنگی جنگ تحمیلی پرداخته نشده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: عزت و امنیت امروز کشور ما مرهون دفاع مقدس است و ما هنوز به موضوعات دیگر نپرداخته‌ایم.

به  گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر صبح امروز (چهارشنبه ٨ بهمن ماه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز این توفیق را داریم در نمایشگاهی که مبتکر آن شهید حاج قاسم سلیمانی بود حضور یافتیم، اظهار کرد: تلاش داریم تا کار بزرگ دفاع مقدس و مسئله مقاومت را به خوبی پیگیری کنیم. چراکه دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب اسلامی بود و رهبر انقلاب هم فرمودند اگر دفاع مقدس نبود انقلاب اسلامی با چالش‌های روبه رو می‌شد.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی هم در یک سخنرانی بیان کرد که دفاع مقدس در قله است و مقاومت در دامنه این قله قرار دارد. شهید سلیمانی در جای دیگری گفته بود اگر بخواهیم تمام زحماتی که بزرگان، علما و افرادی که در راه اسلام انجام دادند تا معارف اسلامی را پس از حضرت علی (ع) و سال ۴٠ هجری گسترش دهند را در یک نمایشگاه مشاهده کنیم این تلاش ها در دفاع مقدس قابل مشاهده است.

سردار کارگر اظهار کرد: شهید سلیمانی در جای دیگری هم گفته بود که اگر می‌خواستیم جامعه صاحب الزمانی را مشاهده کنیم آن جامعه در دفاع مقدس متجلی بود، واقعیت این است که وجود پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برای ما یک نعمت است.

وی افزود: وجود این پژوهشگاه برای پاسخ به یک سری از چرایی‌ها و چگونگی‌ها و همچنین مطالبی که تاکنون باز نشده است. سرلشکر باقری این تقسیم بندی را در ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ کرد که تمام پژوهش‌های راهبردی و بنیادین باید در این پژوهشگاه انجام شود. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز باید پژوهش در سطح تاکتیکی و عملیاتی را پیگیری کند. در حوزه تاریخی نیز تهیه تاریخی توصیفی برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تهیه تاریخ تحلیلی باید توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس انجام شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در توصیف دفاع مقدس این است که هنوز از خط مقدم جبهه عقب‌تر نیامده ایم، تصریح کرد: همه تحلیل ها، فیلم‌ها و سایر مطالب ما در دفاع مقدس به خط مقدم جبهه‌ها اختصاص دارد و به تعبیری ما هنوز به اهواز و کرمانشاه نیامده ایم. باید توجه کنیم که عزت و امنیت امروز کشور ما مرهون دفاع مقدس است و ما هنوز به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و برخی از موضوعات دیگر نپرداخته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار