شکار گونه‌های با ارزش جانوری در مهاباد ممنوع است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: شهروندان در صورت مشاهده شکار گونه‌های با ارزش جانوری مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بر اساس قانون شکار و صید هر گونه شکار و یا زنده گیری حیات وحش از جمله پرندگان وحشی جرم بوده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده ‌است.

سخنور افزود: در سال جاری هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا حیات وحش از سوی سازمان صادر نشده و در صورت مشاهده متخلفان با آنان برخورد می‌شود.

او ادامه داد: از دوستداران محیط زیست و حیات وحش درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه شکار و صید موارد را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و پاسگاه‌های محیط بانی گزارش دهند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: به علت اهمیت ملی، منطقه‌ای و بین المللی زیستگاه‌های حیات وحش و به منظور حفظ تعادل اکولوژیکی و اهمیت و نقشی که حیوانات و پرندگان در زنجیره حیات طبیعی ایفا می‌کنند، کانون‌هایی از این شهرستان به عنوان مناطق حفاظت شده شناسایی شده تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل وحوش موجود در آن‌ها به عمل آید.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.