هواشناسی به دریانوردان و کشاورزان هشدار داد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به سبب وزش باد و احتمال گرد و خاک کشاورزان نسبت به مراقبت از محصولات کشاورزی تمهیدات لازم را بیندیشند و دریانوردان از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب کنند.

هشدار هواشناسی به شناورهای دریایی و کشاورزانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز جمعه و شنبه با عبور امواج ناپایدار از جعبه استان ناپایداری‌های جوی در برخی نقاط از شمال و مرکز استان افزایش می‌یابد.

او افزود: در این مدت زمان افزایش پوشش ابر وقوع رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: احتمال بروز و نفوذ پدیده گرد و خاک در شمال خلیج فارس دور از انتظار نیست.

شکوهی‌پور با اشاره به صدور هشدار زرد رنگ، گفت: خلیج فارس متلاطم می‌شود و ارتفاع موج بین ۱/۵ تا ۲ متر و در فراساحل گاهی بیش از ۲ متر می‌رسد.

او تاکید کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی غیرضروری به ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: به سبب وزش باد و احتمال گرد و خاک، کشاورزان نسبت به مراقبت از محصولات کشاورزی تمهیدات لازم را بیندیشند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.