رئیس ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اجرای ۱۵۰ پروژه در عتبات مقدس عراق با کمک‌های مردمی

رئیس ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ پروژه در عتبات مقدس عراق با کمک‌های مردمی توسط ستاد بازسازی کشور به نتیجه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی کیانی رئیس ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک با مدیریت ارتباطات شهرداری شهرکرد اظهار داشت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده اجرای پروژه‌ای از صحن عقیله بنی‌هاشم (س) و توسعه حرم امام حسین (ع) به استان ساخت واگذار می‌شود.

او با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات استان در حال حاضر پنج طرح برای جذب مشارکت‌های مردمی در دست اجرا دارد، افزود: طرح برکت که شامل جمع‌آوری محصولات باغی و کشاورزی و دامی می‌باشد، طرح بنای نور که در این طرح نذورات به صورت اقساطی از یک تا ۲۰ میلیون تومان در قالب اقساط ۶۰ ماهه پرداخت می‌شود، طرح کوثرانه که در این طرح کمک‌های ماهانه با حداقل پنج هزار تومان پرداخت می‌شود، طرح سند افتخار که در این طرح نیز نذورات جهت ساخت بخشی از صحن پرداخت می‌شود و در پایان طرح بافت فرش به صورت افتخاری در کارگاه‌ها یا منازل است.


بیشتر بخوانید


کیانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ پروژه در عتبات مقدس عراق با کمک‌های مردمی توسط ستاد بازسازی کشور به نتیجه رسیده که بزرگترین این طرح‌ها صحن حضرت زهرا (س) و توسعه حرم حضرت علی (ع) است افزود: بیش از ۵۰ پروژه دیگر در دست اجرا است که بزرگترین آن پروژه‌ای از صحن عقیله بنی‌هاشم (س) و توسعه حرم امام حسین (ع) است.

او با اشاره به اجرای طرح سند افتخار ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم ختم، خانواده‌ها می‌توانند بخشی از هزینه‌های مراسم متوفای خود را برای ساخت یک متر از صحن عقیله بنی‌هاشم (س) اختصاص دهند و برای متوفای خود باقیات و صالحات به جای بگذارند.

کیانی گفت: امسال با تلاش مومنانه مواکب استان بیش از ۶۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و به‌صورت بسته‌های غذایی، بهداشتی و لوازم التحریر بین نیازمندان توزیع شده است و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مجموع کمک‌های مردم در قالب پنج طرح بوده است.

او با بیان اینکه این کمک‌ها در توسعه حرم امام حسین (ع) هزینه می‌شود، افزود: از این مبلغ بیش از یک میلیارد از بافت و هدیه فرش‌ها و ۱۶۵ میلیون تومان در قالب جمع‌آوری محصولات باغی در چهار روستای بخش زاینده‌رود و حدود ۲۰۰ میلیون تومان در قالب سند افتخار و مابقی آن در قالب کمک‌های کوثرانه تامین شده است.

اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: شهرداری شهرکرد آمادگی دارد در امر تبلیغات محیطی همکاری لازم را با این ستاد داشته باشد.

او افزود: بدون شک در صورتی که اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص اقدامات و فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات و عالیات انجام شود، نذورات و کمک مردمی در جهت بازسازی عتبات افزایش خواهد یافت.

ایازی خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از فضای مجازی و تبلیغات محیطی در جهت انعکاس عملکرد ستاد بازسازی می‌تواند در این زمینه بسیار کارگشا باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.