معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد؛

گفت وگوی ملی راهکار حل مشکلات کشور/ نباید اجازه دهیم عده‌ای نسل جدید را مایوس کنند

جهانگیری گفت:نباید اجازه دهیم عده ای از روی نا آگاهی نسل جدید را مایوس کنند، ده ها مریم میرزاخانی در میان دانش آموزان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه دهمین مجلس دانش آموزی با اشاره به اینکه فکر نمی کردم چنین سرمایه ارزشمندی به نام مجلس دانش آموزی با جوانانی توانمند داریم که می تواند اثر گذار باشد، اظهار کرد: هر کدام از ما در مسئولیت های خود نسبت به آینده کشور دغدغه داریم و علاقه داریم کسانی که در پیروزی انفلاب نقش داشتند باز هم وجود داشته و فعالیت داشته باشند.

او ادامه داد: افرادی هم بعد از پیروزی انقلاب نه در حرف و شعار بلکه عملیاتی از کیان نظام دفاع کردند، عده ای مردانه ایستادند و عده ای شعار می دهند.

جهانگیری با اشاره به اینکه جمع هایی مثل این مجلس با شور و نشاط وجود دارند و سرنوشت انقلاب به دست آنها می افتد و دغدغه نسبت به آینده نداریم، گفت: از این جمع چنین پیام هایی را به وضوح می تواند دریافت کرد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: شما مسئولیت خود را با انگیزه انجام دهید و سعی کنید هر جلسه ای که برگزار می کنید نتیجه جلسه  که مورد توافق همه است، به آقای حاجی میرزایی دهید و از آن طریق به سه قوه ارجاع داده شود و امیدوارم که همگی به نظرات سازنده شما توجه داشته باشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در آستانه پیروزی انقلاب هستیم، تصریح کرد: چنین استقبالی از امام در تاریخ سابقه نداشت آن هم در شرایطی که آمریکایی ها و شاه سعی داشتند مانع پیروزی انقلاب شوند اما هوشمندی امام با لغو حکومت نظامی مصداق پیروزی بود. باید قدر انقلاب را بدانیم و به همه افرادی که در آن سهیم بودند تبریک می گوییم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه گذاشتن بنای مجلس دانش آموزی کار خوبی بود، گفت: رقابت های اجتماعی و سیاسی از جمله مهارت هایی است که انتظار داریم به فرزندان این کشور آموخته شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه یکی از اشکالات جوامع در حال توسعه توفیق در کارهای انفرادی است، گفت: آموزش و پرورش باید در آموزش به کودکان و نوجوانان به کار گروهی توجه داشته باشد، کارشناسان معتقدند خیلی از مسائل از جمله مردم سالاری در کنار آموزش مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: مدت هاست در دوره های اخیر بحث کردیم که گفت وگوی ملی راهکار حل مشکلات کشور است اما خیلی ها نتوانستند موضوع گفت وگو را به رسمیت بشناسند لذا فکر و مهارت گفت و گو و مدارا کردن با هم مهم است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در دوران جنگ اقتصادی تاب آوری عامل موفقیت ما بود، در این دوران مردم خیلی اذیت شدند اما آنچه آمریکایی ها را تسلیم کرد مقاومت مردم ایران بود، بنابراین ما خیلی نیازمند مهارت های گفت وگو هستیم.

جهانگیری گفت: گاهی اوقات حداقل های ملاحظات اخلاقی در کسی که در سطوح عالی کشور قرار دارد رعایت نمی‌شود و باید این ها را یاد بگیریم.

او بیان کرد: مجلس دانش آموزی یک نهاد است که فرایند تشکیل آن جذاب و رقابتی است، فرایندی مهم که با انتخابات پیش می برد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در خیلی از کشورهایی که همسایه ما هستند انتخابات وجود ندارد اما این مجلس نشان می دهد در آموزش و پرورش به این موضوع توجه می شود، انتخابات مان را از  طریق همین برنامه ها می توانیم اثر بخش کنیم.

او ادامه داد: باید ببینیم چه کار کنیم که انتخابات موجب رقابت معنادار و همبستگی جدی تری شود، همه جریان ها باید در انتخابات حضور داشته باشند چرا که با انتخابات امید مردم به جامعه بیشتر می شود و روح جدیدی در جامعه ایجاد می شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه در مجلس دانش آموزی مهم است آثار مسئولانه رای دادن و کمک کردن به مسائل جامعه است که در اندازه خودش عملیاتی می شود، همین که اکثریت دانش آموزان افرادی را انتخاب می کنند تا وکیل کارهایشان باشد خودش آموزه ای است.

جهانگیری با اشاره به فرمایش امام خمینی مبنی بر اینکه نمایندگان وکیل مردم هستند، بیان کزد: حتما انتخابات در یک مدرسه به عنوان یک نمونه در جامعه  باشد و عملیاتی و در کل کشور تسری داده شود و باید از آن تبعیت کرد.

او اظهار کرد: مسئله ای که در نهادهای انتخاباتی وجود دارد این است که درک مشترک از مسائل و مشکلات کشور داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با تهدید و فرصت هایی مواجه هستیم، گفت : حتما همه ما گریستیم وقتی فهمیدیم دانش آموزی در مدرسه سوخت و جانش را از دست داد، این خطر ما را بر آن واداشت که مساله گرمایش را برای همیشه حل کنیم بر این اساس بودجه آن در نظر گرفته شد، عالی می شود نمایندگان دانش آموزی این مسائل را مطالبه کنند و آموزش و پرورش مسائل را حل کند.

او با اشاره به اینکه ظرفیت های مختلفی در کشور داریم، گفت: با تکیه بر ظرفیت ها می توانیم بر محدودیت ها غلبه کنیم، آنقدر ظرفیت داریم که می توانمی ساعت ها باید درباره آن حرف بزنیم، این کشور آینده درخشانی دارد نباید اجازه دهیم عده ای از روی نا آگاهی نسل جدید را مایوس کنند، ده ها مریم میرزاخانی در میان دانش آموزان وجود دارد و می تواند ایران یکی از کشورهای پیشرفته باشدالبته  ممکن است ضعف از من باشد که مسئولیت پذیرفتم اما می توانیم مشکلات کشور را رفع کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار