رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تحول جدی در بودجه سال بعد بنیاد شهید

اوحدی گفت:تحول جدی در بودجه شهید برای سال ۱۴۰۰ شاهد خواهیم بودو این بودجه واقع بینانه و عملیاتی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان مراسم تجلیل از مادران و همسران معظم شهدا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز توفیق پیدا کردیم به مناسبت سالروز وفات و هجرت جانسوز حضرت ام البنین مراسم تجلیل از همسران، مادران و بعضا فرزندان شهدای کشورمان را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در مراسم تجلیل عنوان شد که دو مادر شهید در کشور داریم که ۹ شهید دارند. این موضوع را  عنوان کردن به کلام و به حرف ساده است که ۹ عزیز را یکی بعد از دیگری در دوران جنگ از زیر قرآن رد کنند و به شهادت برسند. قطعا فقط با تاسی به حضرت ام البنین این کار امکان پذیر است.
 
اوحدی گفت:گاهی وقت‌ها گفته می‌شود که این مادر شهید، چهار شهید داده است. ولی به دلیل عشق و ارادتی که به امیرالمؤمنین علیه السلام داشته و به دلیل عشق و ارادتی که به ائمه داشته این طور می گوید. در واقع ۱۱ شهید داشته که امام حسین و فرزندانشان هم جزو آن‌ها بودند و این نشأت گرفته از سبک زندگی و تربیت خانوادگی است که تجلی این تربیت را که ام البنین داشتند در وجود نازنین قمر بنی هاشم و ۴ فرزند ام البنین می‌بینیم.
 
وی ادامه داد: در وقایع عاشورا خوانده ایم و در مصیبت‌ها گفته شده که بعد از شهادت ابوالفضل العباس بود که فرزندان و دخترانه سیدالشهدا احساسی یتیمی کردند. احساس مصیبت کربلا را کردند، امروز افتخار می‌کنیم که شیر زنان کشورمان در تاسی از حضرت ام البنین این افتخار را برای کشور آوردند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از هفته آینده به مناسبت دهه فجر همایش بزرگ و ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز کشورمان که تجلیل از ۱۷ هزار زن قهرمان شهید، جانباز و آزاده است را در سراسر کشور برگزار می‌کنیم. این کار رسالت بزرگی بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
وی بیان کرد:امروز وقتی در جمع این مادران و همسران شهید بزرگوار حضور پیدا کردم تاسف عمیقی به دلیل فقدان در گذشت مادران شهیدی از دنیا رفته اند و محروم از حضورشان بودیم پیدا کردم. امیدواریم بتوانیم در بنیاد شهید با تمام وجودمان این ارزش ها را قدرشناس باشیم و همه وجودمان را وقف این عزیزان کنیم.
 
وی با اشاره به مطالبات ایثارگران گفت: جا دارد که از دولت محترم و سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی تشکر کنم که از بودجه بنیاد شهید حمایت کردند و تحول جدی در بودجه شهید برای سال ۱۴۰۰ شاهد خواهیم بود. این بودجه واقع بینانه و عملیاتی است.
 
اوحدی اظهار کرد: ما زمانی که وارد بنیاد شهید شدیم این بنیاد ۸ هزار میلیارد تومان بدهی معوق داشت که با بودجه‌ای که دریافت خواهد شد، عقب ماندگی گذشته بوده را جبران خواهیم کرد که از جمله آن ماده ۳۸ و ۳۹ و شهریه مراکز آموزشی است.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
جانبازان ۲۵ درصد آدم نیستند همیشه حرف از جانبازان ۵۰ درصد این عزیزان در خانه یا بیمارستان بستر ی می باشند دلتان میخواهد که ما جانبازان ۲۵ در صد به حال آنها گرفتار شویم چرا ایثارگران که ۲۱ ماه صادقانه در جنگ زحمت کشیدند خواهش می کنینم به فکر ماه باشبد که سن این عزیزان با لای ۶۰ سال می باشند ای از خدا بی خبران از خدابترسید این قدر از جانبازان فرق نذارید هی نگویید ۵۰ درصد همه بیمار و تنگ دست و تهی دست و فقر بچارگی ماه ۲۵ درصدی هستبم از نگرفتن خودرو و بقیه چیزهای دگر از خدا بترسید
ی