صدور الکترونیکی ابلاغیه‌های قضایی در بیجار

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: بیش از ۸۸ درصد از ابلاغیه‌های حوزه قضایی بیجار بصورت الکترونیکی صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان روز چهارشنبه در بازدید از دادگستری بیجار اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۲۰ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده به دادگستری و شورای حل اختلاف بیجار وارد شده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۲۴ پرونده آن مختومه شده و منجر به صدور رای شده است.

او افزود: از مجموع پرونده‌های وارده به مراجع قضایی بیجار شش هزار و ۸۸۶ پرونده به دادگاه و هشت هزار و ۷۷۱ پرونده به دادسرا و پنج هزار و ۳۱۴ فقره پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده است.

رئیس شورای قضایی استان کردستان افزود: اعمال نظارت‌های قانونی مستمر پیوسته از سوی دادستان‌ها نسبت به عملکرد قضات در صدور قرار‌های تامین کیفری ضروری بوده و دادگستری مکلف به اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضاییه و توجه به مسائل و مشکلات قضایی و ساماندهی و پایش وضعیت زندانیان ضروری است.

حجت‌السلام حسینی افزود: از برنامه‌های ایام الله دهه فجر امسال دستگاه قضایی، دیدار چهره به چهره مسوولین قضایی و همه قضات استان با زندانیان با هدف رسیدگی به امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان است.

او به همراه معاونین خود از بخش‌های مختلف دادسرا و محاکم این حوزه‌های قضایی بازدید و ضمن رسیدگی به مشکلات حقوقی برخی از مراجعین، دستورات لازم برای حل مشکلات آن‌ها را صادر کرد.

او ضمن نظارت بر حُسن انجام امور و مشاهده روند رسیدگی‌ها در شعب مختلف، از سوی مسوولین مربوطه در جریان آمار ورودی و موجودی پرونده‌ها قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۲ هزار و ۴۰۶ فقره پرونده به دادگستری و شورای حل اختلاف این حوزه قضایی وارد شده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۵ فقره آن مختومه شده است و همچنین بیش از ۹۰ درصد از ابلاغات این حوزه قضایی نیز بصورت الکترونیکی صادر می‌شود.

بررسی پرونده تعدادی از زندانیان به طور ویژه و گفت و گوی چهره به چهره با تنی چند از مددجویان و استماع مهمترین مشکلات مطروحه از سوی آنان و صدور دستور پیگیری موارد و درخواست‌های طرح شده از اصلی‌ترین محور‌های این بازدید‌ها بود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین از حوزه قضایی بخش حسن آباد یاسوکند که در ۷۰ کیلومتری شهرستان بیجار و ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان کردستان قرار دارد، بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات قضات و کارکنان آن حوزه قضایی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.