رئیس شورای اسلامی شهرکرد:

شهرکرد با مشکل کمبود زمین مواجه است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: در حال حاضر این شهر با مشکل کمبود زمین مواجه است و در ساخت و ساز‌ها ایراداتی وجود دارد در حالی که نباید خارج از چارچوب قوانین اقدامات انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در نشست بررسی مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ اظهار داشت: در حال حاضر شهرکرد با مشکل کمبود زمین مواجه است و در ساخت و ساز‌ها ایراداتی وجود دارد در حالی که نباید خارج از چارچوب قوانین اقدامات انجام شود.

او با بیان اینکه متخلفان در امر ساخت و ساز حاضر هستند جرایم را پرداخت کنند، افزود: باید به سمت و سویی حرکت شود که متخلف در ساخت و ساز نتواند با این نگاه تخلف و جرایم را پرداخت کند، بنابراین باید نسبت به این موارد حساسیت بیشتر وجود داشته باشد تا تخلفی رخ ندهد.


بیشتر بخوانید


رئیسی با بیان اینکه مهندسان ناظر باید به صورت جدی با متخلفان برخورد و تمامی آرایی که صادر می‌شود باید اجرا شود، بیان کرد: جریمه‌ها باید به سمت و سویی برود که پرداخت آن‌ها برای متخلفان به‌صرفه نباشد و در صورتی که مالکی در ساختمان خود پارکینگ را مدنظر قرار نداد و یا پارکینگ را به تجاری تبدیل کرد نباید ساختمان قیمت‌گذاری شود و یا قیمت ملک باید کاهش پیدا کند.

او با بیان اینکه تغییر کاربری در پارکینگ‌های مسکونی نباید صورت پذیرد ادامه داد: ساختمان‌هایی که تخلف می‌کنند نباید در ساخت و ساز پیشروی داشته باشند.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد تعامل و وحدت رویه بیشتر باید جلسات هماهنگی بین اعضای کمیسیون ماده۱۰۰ به‌صورت مستمر برگزار شود.

او با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ صلاحیت تغییر کاربری ندارد، گفت: جریمه‌ها باید به سمت و سویی برود که مالک به راحتی نتواند تخلف کند و از موازی کاری پرهیز شود.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: در راستای اعمال آرا و جرایم باید یک وحدت رویه ایجاد و مشکلات شهری از جمله ترافیک شهر مد نظر قرار گرفته و این معضل رفع شود.

او گفت: با همفکری و تعاملات بیشتر باید مشکل مردم رفع و حق و حقوق شهرداری نیز رعایت شود.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت در شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در اعمال کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید توپ در زمین دیگران انداخته شود چراکه کلید حل این مشکل در دست خودمان است و باید رفع شود.

او گفت: قوانین بازدارنده و افزایش جرایم نیز می‌تواند افراد را از تخلف در ساخت و ساز باز دارد، اما نباید آرا به گونه‌ای باشد که بین مردم اختلاف ایجاد شود.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در کمیسیون ماده ۱۰۰ در راستای رفع تخلفات باید عدالت اجرا شود.

او افزود: ناظران سازمان نظام مهندسی در مباحث کنترلی باید بر مسائل فنی و ضوابط و مقررات اشرافیت کامل داشته باشند.

مرجان دادایی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکلاتی در کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد، بنابراین باید با تعامل و ارتباط بیشتر این مشکلات برطرف شود.

او با اشاره به مشکلات پارکینگ گفت: باید مالکان ملزم به تامین پارکینگ در ساختمان شوند و به گونه‌ای عمل شود که آن‌ها نتوانند تغییر کاربری انجام دهند.

دادایی ادامه داد: برخی شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به تغییر کاربری‌ها ورود پیدا می‌کنند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند که این امر برخلاف قواتین و ضوابط است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.