حمایت از تولیدکنندگان تا رسیدن به اشتغال و تولید

معاون هماهنگی امو اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: رسالت ما حمایت از واحد‌های تولیدی است تا با ایجاد اشتغال چرخ تولید نیز بچرخد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به همراه جمعی از مدیران استان از جمله مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از سه واحد تولیدی بخش صنعت و یک واحد تولیدی بخش کشاورزی در سنندج بازدید کردند.

شرکت "شفا" تولیدکننده بیش از ۱۰۰ نوع انواع عرقیات، دمنوش، پماد، انواع روغن و پودر، اولین واحد مورد بازدید بود که مدیرعامل این شرکت خواستار موافقت با طرح توسعه این واحد شد.

این واحد تولیدی یکی از واحد‌های موفق و نمونه کردستان در زمینه تولید فرآورده گیاهان دارویی است که توانسته علاوه بر بازار داخل به خارج از کشور هم صادرات داشته باشد.

شرکت رویا پلاستیک، تولید کننده ظروف یکبار مصرف، فوم و شمع تزئینی دومین واحدی بود که مسوولان استان از آن بازدید کردند و در جریان شرایط تولید و مسائل پیش روی این واحد قرار گرفتند.

ظرفیت تولید این واحد در بخش ظروف یکبار مصرف هفت هزار و ۵۰۰ تن در سال و در زمینه شمع تزئینی هم هفت هزار تن است.

میزان اشتغالزایی این واحد را ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: محصولات ظروف یکبار مصرف تولید شده در این واحد به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و شمع تزئینی هم به آذربایجان، ترکیه و رومانی صادر می‌شود.

شرکت تعاونی جهان ورق گالوانیزه کردستان، نخستین تولید کننده زیرساخت کناف در غرب کشور، سومین واحد مورد بازدید بود.

ظرفیت این واحد پنج هزار و ۳۰۰ تن در سال است و علاوه بر استان دو خط تولید این واحد نیز در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ تن فعال است.

آخرین واحد تولیدی که مورد بازدید قرار گرفت، واحد تولید انواع پوره میوه از جمله توت فرنگی و رُب بود که در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پایان این بازدید‌ها در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اختصاص زمین برای توسعه واحد‌های تولیدی از جمله مهمترین درخواست‌های امروز صاحبان چند واحد تولیدی که از آن‌ها بازدید کردیم، بود.

اوبا اشاره به اینکه در شهرک صنعتی دهگلان به واحد تولید زیرساخت کناف زمینی اختصاص داده می‌شود، افزود: علاوه بر زمین به این واحد‌ها هم سرمایه در گردش مورد نیاز پرداخت خواهد شد.

او اضافه کرد: رسالت ما حمایت از واحد‌های تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی و به ویژه واحد‌های فعال است تا هم اشتغال آن‌ها حفظ شود و هم چرخ تولید در استان همچنان بچرخد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.