۲ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی داریم

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: از سال ۸۷ تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی داریم که ۸۰ درصد آن نیز مربوط به کارت‌های بازرگانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ابراهیم قلی‌زاده، مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در راستای ایجاد اعتماد در بین مؤدیان مالیاتی یکی از رسالت‌های مهم و خطیر رسانه‌های مطالبه‌گر است تا بتوانیم با همکاری و تعاملات همه‌جانبه در راستای خدمات‌رسانی به مردم به صورت موفق عمل کنیم.

او با اشاره به این که کاهش هزینه‌های وصول با رضایتمندی مؤدیان همراه است، بیان کرد: خوشبختانه استان اردبیل رتبه بالاتری نسبت به استان‌های کشور دارد که این موضوع نشان از تلاش‌های همه‌جانبه مردم و مسئولان دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: طبق آمار به دست آمده ۷۴ درصد پرونده‌های مشاغل ابزاری پارسال قطعی شده‌اند و در حال حرکت به سمت نظام هوشمند مالیاتی هستیم که این موضوع برای ما به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است.

قلی‌زاده ادامه داد: معوقات مالیاتی به صورت جدی پیگیری می‌شود که به همین منظور از سال ۸۷ تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی داریم که ۸۰ درصد آن نیز مربوط به کارت‌های بازرگانی است و درصدد هستیم با همکاری‌های انجام یافته وصول معوقات مالیاتی را افزایش دهیم.

او تصریح کرد: شناسایی منابع جدید مالیاتی یکی دیگر از عواملی است که برای افزایش درآمد مالیات در نظر گرفته شده که می‌تواند از فرار مالیاتی جلوگیری کند که در این زمینه پرونده‌های بزرگ مالیاتی به اداره کل مالیاتی برگردانده می‌شود.

قلی‌زاده اظهار کرد: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از مواردی است که برای جلوگیری از فرار مالیاتی در نظر گرفته شده که به شفاف‌سازی مالیاتی کمک می‌کند و در این زمینه با توجه به این که ۸۹ درصد درآمد‌های استان از محل مالیات تأمین می‌شود نسبت به پارسال افزایش وصولی داریم.

او بیان کرد: عوارض تسهیم شده ۶۹ میلیارد تومان است که در این زمینه شهر‌های کم‌برخوردار بیشترین سهم را دارند و در این زمینه مالیات به عنوان منبع مالیاتی در نظر گرفته نمی‌شود بلکه به عنوان ابزار مالی برای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در دستور کار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار