کرونا ۲ کردستانی دیگر را به کام مرگ کشاند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مرگ ۲ مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت : ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در استان شناسایی شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: سنندج با ۷۸ بیمار کرونایی بیشترین آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا ویروس را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

به گفته رضاعی، در حال حاضر ۱۳ بیمار کرونایی در سقز، ۹ بیمار در مریوان، ۷ بیمار در قروه، ۳ بیمار در بیجار، ۴ بیمار در کامیاران، ۳ بیمار در دیواندره و ۶ بیمار مبتلا به کرونا در بانه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: وضعیت ۳۵ بیمار کرونایی در کردستان وخیم و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رضاعی از مرگ ۲ بیمار در ۲۴ ساعته گذشته تاکنون در استان خبر داد و گفت: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون یک هزار و ۵۶ نفر بوده است.

به گفته این مقام مسئول، از زمان شیوع کرونا ویروس تا کنون ۴۱۷ کرونایی در سنندج، ۱۸۰ نفر در سقز، ۷۲ نفر در قروه، ۶۹ نفر در کامیاران، ۸۶ نفر در بانه، ۶۱ نفر در دیواندره، ۴۸ نفر در بیجار، ۱۰۳ نفر در مریوان، ۱۷ نفر در دهگلان و ۳ نفر در سروآباد جانباخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.