نظارت‌ها و بازرسی‌های کرونا در استان قزوین پررنگ‌تر شود

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: باید نظارت‌ها و بازرسی‌های کرونایی پررنگ‌تر شود تا از نارنجی شدن وضعیت استان جلوگیری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین در جلسه ستاد مقابله با کرونا، افزود: در این بازرسی‌ها و نظارت‌ها باید رستوران‌ها و تالار‌ها در اولویت قرار گیرند و در صورت رعایت نکردن تذکر‌ها و اخطار‌ها برای پلمب آن‌ها اقدام گردد.

حبیبی اضافه کرد: ما از روز اول درخواست کردیم که خود اصناف و سازمان صمت بر مساله نظارت‌ها ورود کنند و هم اینک هم درخواست نظارت جدی‌تر را از این سازمان‌ها داریم وگرنه ما به صورت مستقیم وارد عمل شده و برای پلمب و تعطیلی این مراکز اقدام خواهیم کرد.

معاون استاندار با اشاره به لزوم اجرای منع تردد شبانه در شهرستان‌های استان در هر رنگ بندی آن‌ها افزود: این طرح که کم هزینه است مورد استقبال مردم واقع شده است و باید در چهار شهر آبی و ۲ شهر زرد استان با جدیت اجرا شود.

حبیبی گفت: دو شهر قزوین و تاکستان که در وضعیت زرد قرار دارند هم اینک آمار کرونای آن‌ها نگران کننده است و طبق گزارش‌ها، کمترین نظارت‌ها در آن‌ها اعمال می‌شود.

او با تاکید بر افزایش نظارت‌ها از سوی پلیس و کادر بهداشتی دراین شهرستان‌ها، افزود: در دفاتر پیشخوان دولت، اگر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اصلاح نشود برای تعطیلی آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

معاون استاندار با اشاره به وضعیت کرونا در سطح استان، گفت: خوشبختانه شیب صعودی کرونا در استان کند شده و این یک زنگ هشدار است تا دقت بیشتری کنیم و اقدامات ما با حدت و شدت بیشتری تداوم یابد.

به گفته او،  در مجموع در شرایط خوبی از نظر وضعیت کرونا هستیم، ولی این شرایط، کاملاً نیاز به مراقبت دارد.

حبیبی افزود: طی روز‌های اخیر، فوتی‌های استان به نقطه صفر رسیده است و امیدواریم همچنان این روند، تداوم یابد.

این مسئول ادامه داد: بیماریابی کرونا باید به صورت فعال در دستور کار مراکز قرار گیرد که بسیار ارزش دارد.

معاون استاندار قزوین ادامه داد: موارد ابتلای جوانان و نواجوان به کرونا در استان در حال افزایش است که خبر خوبی نیست و برای خانواده‌ها نگران کننده است و اگر این موضوع نظارت و کنترل نشود ممکن است مشکلات بیشتری را به وجود بیاورد.

او گفت: باید با قاطعیت، جلوی هرگونه تجمع و تردد را بگیریم چراکه در کاهش بیماری و تلفات کرونا حائز اهمیت است.

حبیبی با بیان اینکه قرنطینه معکوس رویکرد وزارت بهداشت و کادر درمان است، افزود: طبق آمار ارائه شده در ستاد مقابله با کرونای استان، هفت تا هشت درصد از جمیعت استان بالای ۶۰ سال سن دارند، ولی از آن طرف بیش از ۸۰ درصد فوتی‌های استان را بالای ۷۰ سال تشکیل می‌دهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: اگر این رده سنی را قرنطینه کنیم که مراقب خود باشند و کمتر تردد کنند و حتماً استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری را در دستور کار داشته باشند میزان فوتی‌های ما برای همیشه به عدد صفر خواهد رسید.

او گفت: قرنطینه معکوس بیشتر به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نیاز دارد، چون بدن در سن ۷۰ سالگی بیشتر در معرض بیماری قرار دارد.

حبیبی اضافه کرد: کسی که برای تست مراجعه می‌کند بعد از شناسایی شدن و امکان نداشتن قرنطینه در منزل شخصی باید به نقاهتگاه هلال احمر ارجاع شود تا از شیوع بیشتر کرونا در سطح جامعه جلوگیری به عمل آید.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین درباره طرح شهید سلیمانی، گفت: این طرح باید با قوت و قدرت تداوم یابد، چون اثرات مثبتی داشته است و ما حتماً پشتیبانی لازم را از آن خواهیم کرد.

حبیبی اضافه کرد: از مجموعه سپاه که متولی این طرح است درخواست تداوم طرح جهادی شهید سلیمانی را داریم تا هرچه سریعتر عمر کرونا را کوتاه‌تر کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار