چه کنیم تا تصادفات رانندگی کاهش یابد؟

فرهنگ سازی، آموزش، افزایش ایمنی راه‌ها و خودرو‌ها از جمله مواردی است که نقش موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: فرهنگ سازی، آموزش، بهره‌مندی از فناوری روز دنیا و افزایش ایمنی راه‌ها و خودرو‌ها از جمله مواردی بوده که در کنار تدوین قوانین می‌توانند نقش مهم و موثری در کاهش تصادف های جاده‌ای داشته باشند.

او افزود: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش ۶۹ درصدی فوتی‌های سر صحنه در دی ماه امسال و همچنین کاهش ۲۴ درصدی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه را در فوتی‌های سر صحنه دارد.

نصیری گفت: در جهت استمرار روند کاهشی تصادفات و کشته شدگان سوانح رانندگی، این اداره کل به عنوان دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان علاوه بر اقدامات فیزیکی، نسبت به اجرای اقدامات فرهنگی به منظور ارتقای ایمنی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اقدام کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: به منظور ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر در محور‌های مواصلاتی، اجرای برنامه‌های آموزشی و اهداء تجهیزات ایمنی نظیر کلاه ایمنی موتورسیکلت، نصب مثلث خطر و شبرنگ آشکارساز در سرلوحه کار این اداره کل قرار دارد.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.