برف و باران و باد شدید در راه استان مرکزی

سامانه بارشی جدید موجب بارش و رگبار برف و باران در استان مرکزی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی‌ها حاکی از ورود یک سامانه بارشی از مناطق غربی به کشور است.

رامی افزود: این سامانه از حدود ظهر فردا فعالیت بارشی خود را از نوار غرب استان آغاز خواهد کرد و بتدریج در سایر مناطق استان بویژه مناطق جنوب غرب، نوار غرب و نواحی کوهستان در مرکز و شمال استان موجب بارش و رگبار برف و باران و وزش باد در استان خواهد شد.

او اضافه کرد: سامانه بارشی از بامداد شنبه از استان عبور خواهد کرد و پس از عبور سامانه در طی روز شنبه سرعت وزش باد در استان مرکزی به شدت افزایش خواهد یافت طوریکه حداکثر سرعت باد در برخی از مناطق به ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور و در شمال غرب و غرب کشور و هم‌چنین مناطقی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و کولاک برف می‌شود.

بر این اساس امروز در شهر‌های کرج، تهران، اراک، قم و اصفهان کاهش کیفیت هوا و تداوم آلودگی ادامه دارد و آسمان تهران کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه هم با تقویت سامانه بارشی استان‌های واقع در سواحل غربی خزر، قزوین، البرز، تهران و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی همچنین جنوب غرب کشور، شمال بوشهر و شمال غرب فارس تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.