۷۱۴ پروژه اقتصادی و عمرانی در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که دهه فجر انقلاب اسلامی امسال ۷۱۴ پروژه اقتصادی و عمرانی با سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست شورای اداری که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در ایام باقی مانده از عمر دولت باید تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گیریم.

او  افزود: ما به دنبال آن هستیم که یادگاری‌های خوبی و پروژه‌های ارزشمندی برای دولت آینده به جا بگذاریم تا منجر به رشد کشور و منطقه شود.

استاندار کرمانشاه همچنین به در پیش بودن ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: باید در ایام دهه مبارکه فجر راهبرد‌های گام دوم انقلاب را دنبال و این راهبرد‌ها را برای مردم بازگو کنیم.

بازوند دهه فجر را سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: باوجود همه تحریم‌ها و تهدید‌ها ملت مقاوم ایران اسلامی همواره به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

او بیان کرد: برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر باید به شکلی باشد که روحیه امید نشاط و انسجام به عنوان یک اولویت در جامعه ترویج پیدا کند.


عزل و انتصاب جدید ممنوع

 


استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه با مدیران کم کار در مدت باقیمانده از عمر دولت برخورد می‌شود، گفت: در این مدت عزل و نصب مدیران در سطوح استانی ممنوع است و در صورت چنین اقدامی این تغییرات لغو خواهد شد.

بازوند توضیح داد: در شرایط کنونی کشور مدیران باید تمام تلاش خود را برای دلجویی از مردم و خدمت رسانی و آنان به کار گیرند از این رو زمانی برای عزل و نصب‌ها باقی نمی‌ماند.

او  ادامه داد: هر چند بدون شک مدیرانی که در عرصه فعالیت خود ضعیف عمل کنند جابجا خواهند شد.


پروژه‌های وزارت نفت



استاندار کرمانشاه به اجرای چهار پروژه توسط وزارت نفت در استان اشاره کرد و گفت: وزارت نفت چهار پروژه عظیم به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در کرمانشاه اجرا می‌کند که منجر به تحول اقتصادی کرمانشاه می‌شود.

بازوند به پروژه پالایشگاه آناهیتا اشاره کرد و افزود: ۶۷ درصد سهام این شرکت در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا سپاه قرار دارد و باقی آن متعلق به شرکت پخش و پالایش است و اکنون مراحل تجهیز کارگاه را سپری می‌کند.

او  افزود: پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب نیز با سرمایه گذاری دولتی اکنون در حال انجام و تسطیح زمین است.

استاندار کرمانشاه به وجود یک میدان گازی در حد فاصل سرپل ذهاب و گیلانغرب اشاره کرد و گفت: وزارت نفت در این منطقه یک پالایشگاه و یک پتروشیمی با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد.


در آستانه پیک چهارم کرونا هستیم


بازوند همچنین به وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح استان اشاره کرد و گفت: اکنون در آستانه پیک چهارم بیماری در کرمانشاه هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است

او  ادامه داد: آمار بستری‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های کرمانشاه هفته گذشته ۱۳۰ نفر بود که این آمار در هفته جاری به ۱۷۰ نفر افزایش پیدا کرده است همچنین در این مدت شاهد افزایش آمار تلفات ناشی از این بیماری نیز هستیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مدیران باید مبارزه با ویروس کرونا را با جدیت دنبال کنند، اظهارداشت: از مردم تقاضا داریم که نکات بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا شاهد اوج‌گیری دوباره این بیماری و وارد شدن خسارت‌های شدید به مردم نباشیم.

بازوند همچنین اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای کنترل محل محور بیماری کووید ۱۹ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای این طرح نقش موثری در کنترل بیماری داشته است.


برق واحد‌های مسکونی در کرمانشاه قطع نمی‌شود


او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قطعی برق در برخی از نقاط کشور اشاره کرد و گفت: فشار‌های بسیاری برای تامین برق مورد نیاز مردم در این ایام به ما متحمل شده است، اما در نشست‌های مختلف با وزارت کشور تاکید کرده ایم که اجازه نخواهیم داد برق منازل مسکونی قطع شود.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: به منظور تامین برق مورد نیاز این امکان وجود دارد که برق ادارات و برخی از واحد‌های صنعتی با اعلام قبلی قطع شود.


دولت ۲۸ هزار واحد مسکونی زلزله‌زده منطقه اورامانات را تعمیر و احداث کرد

 

بازوند در ادامه گفت: برخی افراد که خود مسوولیت اجرایی داشته و در دولت نیز کار کرده اند طوری صحبت می‌کنند که انگار اقدامی صورت نگرفته است در حالی که در منطقه اورامانات، دولت فقط سه هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان هزینه ساخت و تعمیر ۲۸ هزار واحد مسکونی زلزله زده کرد.

او افزود: دولت برای امهال وام‌ها نیز ۲ هزار میلیارد تومان در مناطق زلزله زده اورامانات هزینه کرد در حالیکه خیلی‌ها مخالف انجام این هزینه بودند، ولی به خاطر مردم و پاسخ به مطالبات آن‌ها این مهم مانند مناطق اصلی زلزله زده انجام شد و ۷۰۶ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض پرداخت شد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سفر رییس قوه قضاییه به کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این سفر بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشرفت استان به ویژه در حوزه قضایی اختصاص پیدا کرد.
استاندار کرمانشاه همچنین به طرح ایجاد شهر جدید کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت در شهر کرمانشاه و نیاز‌های این استان مقرر شد که شهر جدیدی در مرکز استان ایجاد شود که می‌تواند منجر به توسعه در کرمانشاه شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار