افزایش سواد رسانه‌ای ناکامی دشمن را به دنبال دارد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت:هر چه سواد رسانه‌ای و سیاسی جوانان را افزایش دهیم شاهد ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جعفرعبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان ظهر امروز در جلسه شورای مدیران اداره‌کل تبلیغات اسلامی که با موضوع برنامه‌های دهه فجر و امضاء تفاهم‌نامه همکاری صدا و سیما و اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در مجتمع فرهنگی نور این شهر برگزار شد، گفت: برای استحکام درونی نظام و حرکت براساس بیانیه گام دوم انقلاب، باید همکاری و هم‌افزایی بیشتری میان نهاد‌های فرهنگی انجام گیرد.

او با اشاره به اینکه صدا و سیما به عنوان یکی از حلقه‌های فرهنگی استان ملزم به همکاری با نهاد‌های تحت نظر مقام معظم رهبری از جمله تبلیغات اسلامی کردستان است، افزود: عرصه جنگ ما عرصه جنگ نرم است و باید موقعیت دشمن را شناخت تا بتوانیم برای مقابله با دشمن همت گماریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان تصریح کرد: باید از ظرفیت رؤسای ادارات و روحانیون برای افزایش سواد بصرت رسانه‌ای و افزایش سواد سیاسی جوانان و نوجوانان استان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده کرد.

او بیان کرد: ۵۲ کانال ماهواره‌ای کُردی زبان علیه انقلاب اسلامی در تلاشند و در حوزه شناخت دینی و مباحث مذهبی هر روز شبهه ایجاد کرده و روحانیون باید بتوانند برای رفع شبهات کمک کنند.

عبدالملکی با ذکر اینکه هر چه سواد رسانه‌ای و سیاسی جوانان را افزایش دهیم شاهد ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی خواهیم بود، یادآور شد: علی‌رغم هجمه دشمنان، اما براساس آخرین نظرسنجی صدا و سیما روحانیون به عنوان یک گروه مرجع موثر شناخته شده‌اند و این بیانگر اعتماد مردم به روحانیون است.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین صدا و سیما و این اداره‌کل به منظور ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در استان منعقد شده است، افزود: براساس این تفاهمنامه شاهد همکاری و هم‌افزایی بیش از پیش میان صدا و سیما و تبلیغات اسلامی کردستان خواهیم بود.

او برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز در ایام دهه فجر امسال و برنامه‌های مناسبتی سال ۱۴۰۰ در صدا و سیمای مرکز کردستان را از جمله موارد تفاهمنامه بین این دو نهاد فرهنگی دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه و لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش این آسیب‌ها تصریح کرد: برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیاز به ارائه طرح‌های هدفمند است و رؤسای ادارات شهرستان‌ها باید طرح‌های مؤثر ارائه دهند.

حاتمیان به بیان شخصیت بارز علمی آیت‌الله مصباح یزدی پرداخت و گفت: در هر شهرستان برای گرامیداشت این شخصیت عالم مراسمی برگزار می‌شود.

در این نشست همچنین برنامه‌های دهه فجر و رویداد ملی طواف تشریح شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.