زمینه اشتغال ۴۶۰ نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود

با افتتاح و بهره برداری از ۱۸۳ طرح مختلف همزمان با ایام الله دهه فجر، زمینه اشتغال ۴۶۰ نفر در استان چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در آستانه چهل و دومین دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست با خبرنگاران این استان گفت: ۱۸۳ طرح با هزینه‌کرد حدود ۳۸۲ میلیارد تومان همزمان با چهل و دومین دهه فجر انقلاب اسلامی در استان افتتاح می‌شود.

او افزود: این تعداد طرح برای ۴۶۰ نفر در استان اشتغالزایی کرده است.


بیشتر بخوانید


نظری از افتتاح سه هزار و ۳۲۹ طرح در استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون خبر داد و اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح چهار هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

او با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح شهرستان شهرکرد در دهه فجر امسال ادامه داد: در این شهرستان ۲۹ طرح با اعتبار ۱۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود که در قالب این طرح‌ها برای ۱۳۸ نفر اشتغالزایی شده است.

نظری گفت: کارخانه تولید مقوا، شرکت تولیدی نمایشگر شهری، کارگاه تولید خوراک آبزیان، سلف‌سرویس دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشتی درمانی شهدای شهر هفشجان از جمله طرح‌های آماده افتتاح شهرستان شهرکرد به شمار می‌روند.

او همچنین از آماده‌سازی ۲۳ طرح در شهرستان بروجن خبر داد و افزود: این تعداد طرح با سرمایه‌گذاری۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ۶۰ نفر در شهرستان اشتغالزایی کرده است که از شاخص‌ترین این طرح‌ها می‌توان به مدرسه ۶ کلاسه در گندمان، آموزشگاه شبانه‌روزی، گلخانه، واحد تولید ماسک و لباس بیمارستانی و کارخانه نساجی اشاره کرد.

نظری طرح‌های قابل افتتاح شهرستان اردل را ۱۴ مورد اعلام و اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح‌ها ۱۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال ۳۲ نفر را فراهم کرده است که از جمله این طرح‌ها احداث ۳۰ واحد مسکن مددجویی و فعال‌سازی معدن است.

او طرح‌های آماده افتتاح شهرستان بن را نیز ۱۱ طرح با هزینه کرد شش میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان با اشتغالزایی ۱۴ نفر اعلام کرد و گفت: افتتاح شبکه بهداشت و درمان از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

نظری افزود: افتتاح ۱۱ طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۵۱ نفر در شهرستان خانمیرزا، ۲۵ طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۱ نفر در شهرستان لردگان، ۱۳ طرح با هزینه ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۳۵ نفر در شهرستان سامان و ۱۵ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۳۸ نفر در شهرستان کیار از دیگر طرح‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال است.

او خاطر نشان کرد: در شهرستان فارسان نیز ۱۶ طرح با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۵۶ نفر و در شهرستان کوهرنگ ۱۹ طرح با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال ۲۲ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

نظری افزود: گازرسانی به روستا‌های دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ و هفت روستا در شهرستان لردگان، افتتاح مجتمع اقامتی پذیرایی در فارسان، افتتاح گلخانه و مجتمع پرورش گاو شیری در شهرستان کیار، تولید انواع ژل و مواد ضدعفونی‌کننده در شهرستان سامان و بهره‌برداری از یک واحد گلخانه در شهرستان خانمیرزا از دیگر طرح‌های شاخص قابل افتتاح در استان به شمار می‌رود.

او همچنین از افتتاح هفت طرح استانی با اعتبار حدود ۶۱ میلیارد تومان خبر داد و گفت: توسعه شبکه انتقال فیبر نوری در استان، اجرای ۵۴۹ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌ها و گازرسانی به واحد‌های صنعتی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌روند.

نظری، آغاز عملیات اجرایی ۳۹ طرح را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد و افزود: برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.