گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با اشرف غنی

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده آمریکا تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده آمریکا تلفنی گفتگو کرد.

طرفین در این تماس تلفنی در مورد روابط میان دو کشور و انکشافات اخیر در پروسه صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا نگرانی عمیق خود را از افزایش خشونت‌ها و ترورهای هدفمند در افغانستان ابراز کرد و آن را محکوم نمود.

وی ضمن تقدیر از قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفت که از برقراری صلح معنادار و پایدار که هدف اساسی و همه جانبه ماست حمایت می کنیم و تلاش داریم که آتش بس دائمی برقرار گردد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که هدف مشترک ما افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک است و تلاش‌های دیپلماتیک خود را در منطقه برای برقراری صلح پایدار و آتش بس دائمی ادامه خواهیم داد.

آنتونی بلینکن همچنین بر حفظ و تقویت ارزش‌های حقوق بشری، حقوق زنان و سایر ارزش ها در افغانستان تاکید ورزید و گفت که حکومت جدید ایالات متحده آمریکا با حکومت افغانستان هماهنگی نزدیک و تماس‌ها در روابط دو جانبه و در خصوص صلح خواهد داشت و به زودی رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا طی تماس تلفنی با رئیس جمهور غنی صحبت خواهد کرد.

گفتنی است که مشاور امنیت ملی جو بایدن نیز به تازگی گفته است که آمریکا توافقنامه صلح این کشور با طالبان را بازنگری خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار