محمدمهدی برومندی گفت: با اختصاص ۱۳۰۰میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض کشت گیاهان دارویی در کشور شتاب می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی دیروز در اردستان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد در بخش گیاهان دارویی در کشور افزود: به تازگی تفاهم نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید و بسیج منعقد شده است که بر اساس آن بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای توسعه گیاهان دارویی در کشور پرداخت خواهیم کرد.

او با بیان اینکه بر اساس شرایط اقلیمی کشور توسعه محصولات باغبانی، گل و گیاه در محیط‌های گلخانه در دستور کار است افزود: برابر قانون برنامه تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار گلخانه دست پیدا کنیم که در حال حاضر ۲۱ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای در کشور احداث شده است.

برومندی گفت: امسال ۲۴ میلیون تُن محصول باغبانی با ارز آوری ۲ و ۷ دهم میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

او با بیان اینکه اردستان از شهرستان‌های بسیار مهم در بخش کشاورزی استان اصفهان است و سالیانه حدود ۳۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود گفت: با توجه به محدودیت منابع آب و اقلیم در این شهرستان تصمیم گرفته شد برای توسعه گلخانه‌ها وزارت جهاد کشاورزی زمین را برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای واگذار و شرکت شهرک‌های کشاورزی زمین و شهرک را آماده سازی کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.