افزایش فرصت ثبت نام تسهیلات کرونایی برای سه رسته شغلی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: فعالان حوزه فرهنگ و رسانه می‌توانند همچنان برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا ثبت نام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری گفت: از خرداد ماه امسال ۴۲ هزار و ۴۰۰ کارگاه اقتصاد‌ی برای دریافت بیش از ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت کرونا در فارس ثبت نام کرده اند که تاکنون به ۲۹ هزار و ۷۰۰ کارگاه ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

اوگفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار پرونده به رقم تسهیلات ۲۸۰ میلیارد تومان برای دریافت وام روی میز بانک‌ها است.

مختاری با بیان این که استان فارس از لحاظ ثبت نام خسارت دیدگان کرونا رتبه سوم کشور پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی را دارد، افزود: استان فارس رتبه چهارم کشور را در پرداخت تسهیلات مذکور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان این که این تسهیلات با شرایط ویژه به خسارت دیدگان شیوع کرونا پرداخت می‌شود، افزود: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است.

او با بیان این که دستگاه‌های اجرایی مسئول پیگیری پرداخت تسهیلات، نظام بانکی عامل پرداخت وام و متقاضیان با تکمیل مدارک از مجریان پرداخت تسهیلات خسارت از کرونا به شمار می‌روند، افزود: در حال حاضر برای هر سه شغلی فرهنگ و رسانه، گردشگری و ورزش و جوانان فرصت ثبت نام از طریق سامانه دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود دارد تا پس از تکمیل مدارک، پرونده‌ها برای بارگذاری در سامانه کارا مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شود.

مختاری بیان کرد: به جز سه رسته شغلی مذکور فرصت ثبت نام برای سایر رسته‌های شغلی به اتمام رسیده و انتظار می‌رود فعالان سه رسته شغلی مذکور هرچه سریع‌تر برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اظهار داشت: مبلغ تسهیلات برای سه رشته شغلی مذکور به صورت بنگاه محوری و بین ۱۶ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان در نوسان است. این در حالی است که سایر رسته‌های شغلی به نسبت تعداد کارگرانشان تسهیلات دریافت می‌کردند.

او، مهلت بازپرداخت تسهیلات این تسهیلات را ۲۴ ماهه و دوره تنفس آن را تا اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد.

مختاری با بیان این که هم اکنون شاهد بهبود اوضاع بنگاه‌های اقتصاد‌ی نسبت به زمان آغاز شیوع کرونا هستیم اظهار داشت: در حالی که در اسفند ۹۸ حدود ۷۳ هزار نفر در قالب ۲۷ هزار کارگاه از کار بیکار شده بودند و نرخ اشتغال بر اساس آمار سازمان تأمین اجتماعی در تیر ماه امسال منفی دو و نیم درصد بود خوشبختانه این نرخ در آذر امسال به مثبت یک درصد افزایش پیدا کرد که امیدواریم همچنان شاهد رشد نرخ اشتغال که حاصل یک کار جمعی و فرادستگاهی است باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار