اسناد مراودات تجاری ترامپ بررسی می‌شود

یک قاضی فدرال خواستار دسترسی دادستان کل نیویورک به اسناد مراودات تجاری دونالد ترامپ شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، بنا به حکم یک قاضی در نیویورک شرکت حقوقی مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا ملزم به ارائه سوابق تجاری وی به دادستان کل این ایالت شد.

آرتور انگورون، قاضی دادگاه عالی ایالت نیویورک روز جمعه به یک شرکت حقوقی دستور داد که به عنوان مشاور سازمان ترامپ اسناد مربوط به تجارت رئیس جمهور سابق را به دادستان کل ایالت تحویل دهد. در حکم این قاضی فدرال آمده است وی بررسی اسناد شرکت مورگان، لوئیس و بوکیوس را به اتمام رسانده و تشخیص داده است که حداقل برخی از آن‌ها از امتیازویژه برخوردار نیستند و باید به دادستان کل کشور تحویل داده شوند.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک نیز در حال بررسی این موضوع است که آیا شرکت رئیس جمهور سابق برای تأمین وام، تخفیف مالیاتی ارزش دارایی‌های خاص را جعل کرده است یا خیر. در اسناد دادگاهی آمده است دادستان‌ها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ممکن است سازمان ترامپ ارزش املاک Seven Springs را تغییر داده باشد تا در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۲۱.۱ میلیون دلار کسر مالیات داشته باشد.

رئیس جمهور سابق آمریکا پرونده‌های فساد مالی و اخلاقی را در داستانی‌های مختلف این کشور باز شده دارد که ظاهرا پس از خروج از قدرت دامن گیر او خواهند شد. از جمله این پرونده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تحقیقات دفتر دادستان منطقه «منهتن» نیویورک درباره تخلفات مالی سازمان ترامپ؛ موضوع این پرونده پرداخت حق‌السکوت به زنانی است که با ترامپ رابطه غیراخلاقی داشته‌اند. تحقیقات دادستان ایالت نیویورک درباره ارزش دارایی‌های ترامپ؛ وکیل سابق ترامپ گفته او و اعضای خانواده‌اش برای فرار از مالیات، دارایی خود را کمتر از مقدار واقعی آن گزارش کرده‌اند.

تحقیقات درباره دریافت وجوه و هدایا از دولت‌های خارجی: ترامپ یکی از بند‌های قانون اساسی آمریکا درخصوص دریافت هدیه از دولت‌های خارجی را نقض کرده است. پرونده آزار جنسی «جین کارول»: این فرد مدعی شده در دهه ۹۰ میلادی از سوی ترامپ مورد آزار جنسی قرار گرفته و این پرونده همچنان در دادگاه فدرال در جریان است.

پرونده آزار جنسی «سامر زِروُس»: این فرد در سال ۲۰۱۷ با طرح شکایتی، ترامپ را به آزار جنسی متهم کرد و صدور احضاریه به پس از خروج او از کاخ سفید موکول شده است. پرونده شکایت «ماری ترامپ»: برادرزاده ترامپ مدعی شده عمویش از طریق کلاهبرداری، او، خواهر و برادرش را از دریافت سهم‌الارث منصفانه از اموال «فرد ترامپ»، پدر ترامپ محروم کرده است.

علاوه بر این پرونده‌ها، موارد دیگری نظیر تلاش ترامپ و اطرافیانش برای مختل کردن روند رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و کمک به پیروزی او، ممکن است بار دیگر مورد رسیدگی قرار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار