۵۱۵ مسجد اهل سنت در کرمانشاه فعال است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب جامعه اهل سنت این استان و منطقه اورامانات فقط ۱۰۰ مسجد داشت، گفت : خوشبختاته هم اکنون تعداد ۵۱۵ مسجد اهل سنت در استان فعال است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله فاضلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت : کرمانشاه یک استان مرزی، قومی و مذهبی است که باوجود فتنه‌های دشمنان تا به امروز با درایت بزرگان و علما، مردم آن در صلح و آرامش، همزیستی مسالمت‌آمیزی باهم داشته‌اند و همه تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده اند.

او خدمات ارائه شده بعد از انقلاب به جامعه اهل سنت کرمانشاه را چشمگیر توصیف کرد و گفت : ۵۰۰ روحانی اهل سنت در کرمانشاه از تمام امکانات روحانیون شیعه برخورداند و طبق قانون هیچ تفاوتی بین آن‌ها نیست.

حجت‌الاسلام فاضلی ادامه داد: توسعه فضا‌های آموزش عالی و مدارس، توسعه شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی، رشد چشمگیر شبکه‌های برقی، گازی و مخابراتی و توسعه شهری و شهرسازی نشان از توجه ویژه انقلاب اسلامی به جامعه اهل سنت کرمانشاه است که جای قدردانی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با اشاره به یک هزار و ۵۶۲ شهید، ۲ هزار و ۷۰۰ جانباز و ۱۵۶ آزاده اهل سنت در این استان گفت: مردم اهل سنت و اورامانات در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که از قوی‌ترین مدافعان انقلاب اسلامی هستند.

او شرایط کرونایی را مانع برگزاری برخی از مراسم در دهه فجر دانست و افزود: نمایشگاهی تصویری از نقش علمای اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی، نشست علمی تحلیل شعار‌های انقلاب از دیدگاه اهل سنت، تجلیل از بانوان و مقام زن، تجلیل از شهدای انقلاب و دیدار با خانواده آنها، تجلیل از پرچمداران محراب در مسجد و تجلیل از انجمن‌های غیردولتی از جمله برنامه‌هایی است که سعی می‌کنیم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان برگزار کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار