افتتاح و کلنگ زنی ۲۳۸ پروژه در شهرستان کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از افتتاح و کلنگ زنی ۲۳۸ پروژه در شهرستان کرمانشاه در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۲۳۸ پروژه در دهه فجر، گفت : سرمایه گذاری اعتباری و تسهیلاتی برای بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها ۲۴۸۲ میلیارد تومان است.

او گفت : این پروژه‌ها زمینه‌های اشتغال ۱۷۵۷ نفر را در حوزه شهرستان کرمانشاه فراهم می‌کنند.

فرماندار کرمانشاه طرح‌های اقتصادی افتتاحی در دهه فجر امسال را شامل ۱۶۵ طرح اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاری انجام شده برای بهره برداری از این طرح‌ها بیش از دو هزار میلیارد تومان بوده و این طرح‌ها زمینه اشتغالزایی ۱۱۳۶ نفر را فراهم کرده است.

او ادامه داد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به چهار واحد گلخانه ای، هشت واحد پرواربندی، دو هتل آپارتمان و بهره برداری از باغ رستوران اشاره کرد. ۲۸ طرح از جمله اسید سیتریک و زرین شیمی غرب از جمله طرح‌های راکد بوده که احیاء شده اند.

رنجبر گفت: دهه فجر امسال ۶۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰۳ میلیارد تومان در شهرستان کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به گازرسانی به ۲۴ روستا با بیش از ۷۳۱ خانوار با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار، گازرسانی به ۱۹ واحد صنعتی و تولیدی، احداث ۱۵ باب زمین چمن مصنوعی، بهره برداری از آکادمی پزشکی ورزشی، سالن کبدی، پست برق و... اشاره کرد.

او اشاره‌ای هم به آغاز عملیات اجرایی ۱۳ طرح در ایام دهه فجر در شهرستان کرمانشاه داشت و گفت: این طرح‌ها با ۱۷۹ میلیارد تومان اعتبار ۶۲۱ فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به شهرک مشاغل ضایعاتی، سردخانه بالای صفر و... اشاره کرد.

او با اشاره به تدارک ده‌ها برنامه فرهنگی در شهرستان کرمانشاه در دهه فجر گفت: مراسم سالروز بازگشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فردا (۱۲بهمن) و همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان استانی، خانواده‌های شهدا و مردم انقلابی کرمانشاه در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار می‌شود.

فرماندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به سهمیه اشتغال شهرستان کرمانشاه امسال داشت و گفت: امسال سهمیه اشتغال شهرستان کرمانشاه ۱۷ هزار و ۹۲۱ نفر بوده که تاکنون بیش از ۱۶ هزار شغل معادل ۹۴ درصد سهمیه ابلاغی شهرستان محقق شده است.

او ادامه داد: امسال سهمیه شهرستان کرمانشاه برای اجرای طرح یارانه دستمزد ۳۰۶ نفر بوده که تاکنون ۵۱۳ نفر در کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی مشغول شده اند که معادل ۱۶۸ درصد سهمیه ابلاغی شهرستان است.

رنجبر افزود: در طرح مشوق‌های بیمه‌ای که ۲۳ درصد سهم بیمه افراد بیکار لیسانس به بالا از سوی دولت پرداخت می‌شود، سهمیه شهرستان ۴۳۳ نفر بوده که اشتغال ۴۵ نفر محقق شده و مابقی در دست اقدام است.

او اشاره‌ای هم به تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری شهرستان کرمانشاه داشت و گفت: در این راستا ۱۱۳ میلیارد و ۸۵۸میلیون تومان در قالب ۲۱۱ طرح در شهرستان تسهیلات پرداخت شده که این تسهیلات زمینه‌های اشتغال زایی ۱۰۱۱ نفر را فراهم کرده است.

رنجبر گفت: از محل تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده کرمانشاه شامل ماهیدشت و کوزران هم ۴۲میلیارد و۲۷۹میلیون تومان در قالب۱۸۸طرح و با اشتغالزایی۳۱۷ نفر پرداخت شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.