کارگردان تئاتر در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سالن تئاتر از مترو و چهار راه‌های شلوغ امن‌تر است

حامد شیخی گفت:تعداد تماشاگر در ایام کرونا کم است و در هیچ مکانی مانند سالن تئاتر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

حامد شیخی، بازیگر طراح و کارگردان تئاتر در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی و تعطیلی چندین باره سالن‌های تئاتر گفت: چندین بار این کار اتفاق افتاد و در زمان بازگشایی سالن‌های تئاتر در تیرماه، اجرای نمایش «با من حرف بزن» را آغاز کردیم. در محرم امسال هم نمایش «مجلس آذر» را کار کردیم که درباره زندگی دو تعزیه خوان بود. اواخر اجرای این نمایش در مهرماه، سالن‌ها تعطیل شد و در این زمان مشغول نوشتن نمایش نامه «گرسنه ها» شدم.

وی درباره مخاطب کم این روز‌های تئاتر گفت: امن‌ترین مکان، سالن تئاتر است. تعداد تماشاگر در ایام کرونا کم است و در هیچ مکانی مانند سالن تئاتر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود. تماشاخانه‌ها از مترو و چهار راه‌های شلوغ امن‌تر هستند. موضوع نمایش بعدی من «این سرزمین مال تو است» که درباره موضع دفاعی است که مخاطبان و اهالی تئاتر نسبت به اجرای نمایش در این شرایط گرفته اند از این رو خواهش می‌کنم که اجازه مرگ به تئاتر ندهیم.

این هنرمند تئاتر درباره اجرای تئاتر آنلاین بیان کرد: چیزی به نام تئاتر آنلاین نمی‌توانیم داشته باشیم. تئاتر آنلاین همانند تله تئاتر‌های تلویزیونی است، نمی‌تواند جای اجرای زنده تئاتر را بگیرد و اسم آن را تئاتر بگذاریم. تئاتر آنلاین اسمش نیز غلط است و با این کار می‌خواهند سالن‌های تئاتر را تغییر کاربری دهند. اگر به بهانه کرونا تئاتر را تعطیل کنیم، تئاتر می‌میرد.

وی افزود: خواهش می‌کنم که نگذاریم تئاتر بمیرد. قبل از کرونا بازیگر تئاتر بودم و به دلیل شرایط حاضر و نبود اجرای نمایشی، کارگردان چهار اثر نمایشی شدم. انگیزه من برای کارگردانی تئاتر در این شرایط جلوگیری از مرگ تئاتر به بهانه کرونا است و از حضور تعداد اندک تماشاچی هم خوشحال هستم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار