گیلان در وضعیت هشدار و شکننده کرونایی

تغییر وضعیت کرونایی شهرستان‌های گیلان زنگ خطر را به صدا درآورد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از افزایش دوباره ابتلا به کرونا در این استان از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، گفت: ۹۷ نفر از این بیماران در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی و بستری شدند.

گیلان در وضعیت هشدار و شکننده کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص خطر ابتلای سالمندان به کرونا که بخش قابل توجهی از جامعه آماری این استان را تشکیل می‌دهند، هشدار داد.

حیدرزاده تصریح کرد: بیماران بی علامت و یا با علائم خفیف، گروه پرخطری هستند که می‌توانند در تماس با سالمندان این بیماری را انتقال دهند.

روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا با افزایش مسافرت‌ها

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: علیرغم تلاش‌های بی‌وقفه و همیاری منسجم کادر درمان و همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در مهار کرونا، نگرانی‌هایی از خیز بیماری در این استان وجود دارد.

او افزود: از هفته گذشته تا امروز، علاوه بر شهرستان‌های رودسر و لاهیجان، صومعه‌سرا نیز به جمع شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی استان گیلان اضافه شد که نگران کننده است.

گیلان در وضعیت هشدار و شکننده کرونایی

استاندار گیلان اظهار داشت: هر زمان مسافرت‌ها افزایش یابد؛ تعداد مبتلایان پس از دو هفته روند صعودی پیدا می‌کند که بر این اساس مهمترین راه پیشگیری علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پرهیز از عادی انگاری، کاهش تجمعات خانوادگی و تردد‌های غیرضروری است.

زارع ادامه داد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، امسال مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت نمادین و با بهره گیری از فضای مجازی و ظرفیت‌های رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

او تأکید کرد: آیین‌های افتتاحیه طرح‌ها و پروژه‌ها نیز باید با حضور حداقلی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به دور از شکل گیری تجمعات انسانی به نحو شایسته برگزار شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه به واسطه گردشگر پذیر بودن استان باید از زمان حاضر برای ایام پایانی سال و عید نوروز برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: همانند سال گذشته، برپایی هرگونه چادر در پارک‌ها و میادین و نیز هرگونه پذیرش در مهمانسرا‌ها و اماکن دولتی ممنوع است.

گیلان در وضعیت هشدار و شکننده کرونایی

تغییر وضعیت کرونا در شفت از آبی به زرد

مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی شهرستان شفت از آبی به زرد گفت: وضعیت این شهرستان که هفته گذشته بنا بر اعلام ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا آبی شده بود، به دلیل رعایت نکردن دستورالمعل‌های بهداشتی و باز شدن تالار‌های عروسی دوباره زرد شده است.

او تصریح کرد: اگر دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا جدی گرفته نشود، شاهد پیک جدید این بیماری در استان گیلان خواهیم بود.

گیلان در وضعیت هشدار و شکننده کرونایی

ضرورت تدبیر، برنامه ریزی و نظارت بیشتر برای مهار کرونا

تعطیلات و هجوم مسافران به گیلان، عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، آموزش حضوری دانش آموزان در شهرستان شفت با وضعیت آبی و شهرستان‌ها و مناطق با وضعیت زرد از اول بهمن ماه، برگزاری مراسم و تجمعات مختلف عزا یا عروسی، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، ایجاد صف‌های طولانی و متراکم در مقابل دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام در سامانه سجام و سهام عدالت در هفته‌های گذشته می‌تواند از جمله علل افزایش دوباره ابتلا به کرونا در استان باشد که بیش از هر چیز نظارت بیشتر و تدبیر و برنامه ریزی دقیق‌تر مسئولان و متولیان امر را طلب می‌کند.

گزارش از: سکینه عاشوری پاشاکی

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.