بانوان در حوزه صنایع دستی گلستان فعالیت گسترده‌ای دارند

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تعداد زیادی از هنرمندان صنایع دستی استان گلستان را بانوان تشکیل می‌دهند که مایه مباهات و افتخار هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به عنوان برندی شاخص در حوزه گردشگری به بلوغ رسیده است.
 
او افزود: برگزاری این دوره جشنواره در فضای مجازی می‌تواند سنگ بنایی برای برگزاری مجازی آن در سال‌های آتی در کنار اجرای حضوری باشد.

محمودیان ادامه داد: امسال برای نخستین بار ۴ روستا و یک شهر استان گلستان به عنوان روستا‌ها و شهر ملی صنایع دستی انتخاب شدند.

او افزود: در جلسه ارائه و داوری شاهد تلاش استاندار گلستان با همراهی تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و مسئولان استانی برای ثبت شهر‌ها و روستا‌های ملی بودم.

محمودیان گفت: معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی با توجه به قابلیت‌های صنایع دستی استان گلستان در راستای جهانی شدن شهر‌ها و روستا‌های ملی و به رخ کشیدن توانایی فعالان حوزه صنایع دستی استان تلاش می‌کند.

او ادامه داد: امیدواریم در ماه‌های پایانی سالی که هنرمندان صنایع دستی شرایط سختی را سپری کردند، شاهد حمایت هموطنان از فعالان این حوزه با خرید محصولات صنایع دستی باشیم.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.