حجت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت تامین سهمیه سوخت گازوئیل برای مرغداری‌ها در فصل زمستان

یک مقام مسئول گفت: اکثر واحد‌های مرغداری کشور سوخت گاز استفاده می‌کنند که سوخت گازوئیل برای آن‌ها باید در نظر گرفته شود.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات سهمیه بندی سوخت اظهار کرد: اکثر واحد‌های مرغداری در نقاط مختلف کشور سوخت گاز استفاده می‌کنند که در فصول سرد سال احتمال قطع گاز در برخی مناطق وجود دارد.

او افزود: با توجه به آنکه اولویت مصارف خانگی است، از این رو تقاضا داریم که مسئولان در فصل پاییز و زمستان سهمیه سوخت گازوئیل در نظر بگیرند تا گرمایش دچار چالش نشود.

حجت ادامه داد: با وجود آنکه امسال احتمال قطع برق نسبت به سال گذشته بیشتر است، برای اینکه واحد‌های مرغداری دچار چالش کمبود برق یا گاز نشوند، باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.


بیشتر بخوانید


عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه معضل تامین برق یا گاز، تولید مرغ در واحد‌های مرغداری را دچار اختلال می‌کند، بیان کرد: برخی واحد‌ها به طور کامل با سوخت گازوئیل کار می‌کنند که با توجه به پروژه ۴۰ روزه که برای تولید در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین هر گونه اخلال در تامین دان و انرژی منجر به ایجاد تلفات می‌شود.

او ادامه داد: سازمان دامپزشکی و جهاد شهرستان‌ها بر مسائلی همچون آب و اقلیم باید نظارت داشته باشند چرا که در واحد‌های مرغداری موجود زنده است و هر گونه اختلال در تامین آب و انرژی تولید  را دچار مشکل می‌کند.

این مقام مسئول درباره جزئیات عدم تخصیص نهاده به واحد‌های فاقد بیمه گفت: ۲ نوع بیمه در ارتباط با واحد‌های مرغداری وجود دارد.  بیمه حداقلی یا پایه به تمامی واحد‌های مرغ گوشتی در زمان خرید جوجه به نرخ فروش، اضافه می‌شود که با این وجود هیچ واحد مرغداری نیست که جوجه تولیدی را بیمه نکرده نباشد و بیمه دیگر، بیمه تکمیلی است که اجباری نیست.

حجت در پایان تصریح کرد: با وجود اینکه بیمه تکمیلی اجباری نیست، به نظر نمی‌رسد که مدنظر سازمان دامپزشکی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار