آیت الله نظری به ملکوت اعلی پیوست

آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه از علمای بنام مازندران امروز به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه از علمای به نام استان مازندران، امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه در سن ۸۸ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه متولد ۱۳۱۱ در روستای خرمندی چال زیراب سوادکوه از علما و شخصیت‌های برجسته دینی و انقلابی مازندران به شمار می‌رود که در میان عموم مردم از جایگاه و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

آیت االه نظری در هشت سالگی علوم ادبی و صرف و نحو را نزد علمای ساری مانند آقا شیخ مصطفی صدوقی فرا گرفت و سپس از ساری به مشهد مقدس رفت و در حوزه علمیه این شهر نزد شیخ محمد تقی نیشابوری تلمذ کرد و سطح فقه و اصول و منطق عالی را از محضر مدرسینی چون آقا شیخ هاشم قزوینی و آقا شیخ عبدالنبی کجوری  بهره گرفت.

بیشتر بخوانید 

آیت االه نظری برای تکمیل علوم دینی سپس به حوزه علمیه قم رفت و در محضر اساتید عظام حاج آقا حسین بروجردی، روح الله خمینی، شهاب الدین نجفی مرعشی، آقا شیخ راضی تبریزی، حاج میرزا علی مشکینی، حاج شیخ عباسعلی شاهرودی، حاج شیخ محمد علی اراکی و حاج میرزا هاشم آملی کسب فیض و تفسیر و فلسفه عالی را در محضر علامه حاج سید محمد حسین طباطبایی صاحب تفسیرالمیزان فرا گرفت.

آیت الله نظری پس از بازگشت به مازندران، شهرستان ساری را مرکز خدمات دینی و اجتماعی خود قرار داد و ضمن اداره حوزه علمیه، به تدریس خارج از فقه و اصول پرداخت.

او که در دوران انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری در تبلیغ داشت و به همراه مرحوم حجت الاسلام مصطفی مصطفوی پیام همراهی مردم مازندران با انقلاب را به امام خمینی منتقل می‌کرد در زمان حضور امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، به مدت یازده روز در آنجا حضور داشت و به همراه بنیانگذار انقلاب اسلامی ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ با همان پرواز به ایران آمد.
 
آیت الله نظری پس از انقلاب اسلامی بنیاد بین المللی غدیر را راه اندازی کرده بود.
 
آیت الله نظری به ملکوت اعلی پیوست
 
 
آیت الله نظری به ملکوت اعلی پیوست
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
12 بهمن 57 همراه امام (ره) به تهران آمد و 12 بهمن 1399 وفات کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
خدا بهمون رحم كنه
يكي يكي داريم علمامون رو از دست ميديم
نكنه مثل سوويه و عراق بدبخت بشيم ؟
-
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
رحمت الله علیه