در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شفافیت حساب‌های بانکی در سراسر دنیا امری عادی است

کارشناس اقتصادی گفت: مردم در همه جای دنیا برای شفافیت حساب‌های بانکی‌شان، باید اطلاعات اولیه خود را به بانک ارائه دهند.

محمد امین حسین آبادی کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مسدود شدن کارت‌های بانکی برخی از افراد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که طی چند روز اخیر در فضای رسانه‌ها دست  به دست می شود، بحث شفافیت حساب‌های بانکی است. رسانه‌های غربی از این مسئله حسابی سوء استفاده کرده و معتقدند ایران اقدام به مسدود کردن حساب‌های اتباع  افغان کرده است.

او ادامه داد: موضوع شفافیت حساب‌های بانکی، کاملا شناخته شده و طبق عرف در ایران و تمامی کشورهاست. مردم در همه جای دنیا برای شفافیت حساب‌های بانکی خود، باید اطلاعات اولیه خود را به بانک ارائه دهند.کدشهاب نه تنها برای اتباع خارجی ضروری است، بلکه هر ایرانی باید برای حساب خود، کدشهاب داشته باشد.


بیشتربخوانید


حسین آبادی بیان کرد: زمان برای اجرای این طرح مناسب نبود. زیرا در این شرایط کرونایی، مردم برای دریافت کد شهاب، مجبورند به بانک‌ها مراجعه کنند و همین مراجعه  موجب تشدید ویروس کرونا می‌شود. از طرفی اطلاع رسانی دقیقی از سوی سازمان‌های مربوطه با این طرح ارائه نشد. هرچند تعدادی از اتباع ساکن ایران به بانک مراجعه کرده و با مشکلاتی مواجه شدند که نشان از آماده نبودن زیرساخت‌های موجود برای اجرای این طرح می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار