توزیع قطره چکانی مواد شوینده در بازار/ مدیحی: هیچ پرونده گرانفروشی به سازمان تعزیرات ارجاع نشده است

در حالی که قیمت مواد شوینده در بازار روند افزایشی به خود گرفته، رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران از عدم ارائه پرونده گرانفروشی به این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی دریافت برخی از گزارش‌های مردمی مبنی بر افزایش قیمت مواد شوینده و بهداشتی و عدم نظارت مسئولان بر بازار عرضه این محصولات، برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ چندین فروشگاه رفتیم و با فروشندگان آن‌ها صحبت کردیم.

در این رابطه قیمت صابون، مایع دستشویی، مایع ظرف شویی، پودر شوینده لباس، شامپو نرم‌کننده حوله و لباس، خمیر دندان، وایتکس، تمیز کننده سطوح مختلف و ... را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اغلب این کالا‌ها با افزایش قیمت مواجه شده و فروشندگان و مشتریان علت افزایش قیمت‌ها را به بالارفتن قیمت مواد اولیه برای تولید این محصولات و نبود نظارت مسئولان امر ربط دادند.

یکی از عمده فروش‌های کالا در بازار در این باره گفت: برخی از این کالا‌ها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه به کارگرفته شده در آن‌ها با افزایش قیمت مواجه شدند و به همین دلیل با نرخی بیش از گذشته در بازار عرضه می‌شوند.

مصرف کنندگان نیز از نبود نظارت کافی بر بازار گلایه دارند و در این رابطه مدعی هستند که مسئولان نظارت بر بازار هیچ گونه عملکرد مثبتی در این رابطه نداشته و به همین دلیل هم برخی از فروشندگان خودسرانه قیمت اقلام را افزایش می‌دهند و ما نیز به ناچار باید این اقلام را با قیمت‌های کاذب تهیه کنیم.

برای بررسی موضوع به سراغ رئیس گشت تعزیرات حکومتی رفتیم و در خصوص بازار عرضه مواد شوینده با وی به گفت‌وگو پرداختیم.

توزیع قطره چکانی مواد شوینده در بازار/ مدیحی: پرونده گران فروشی به سازمان تعزیرات ارجاع نشده است

ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به افزایش قیمت مواد شوینده و نظارت بر بازار‌های عرضه این قبیل محصولات، گفت: نظارت بر بازار‌ مواد شوینده برعهده سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و تنظیم بازار است که پس از توزیع گسترده محصولات در بازار باید به این موضوع ورود کنند و بر نحوه عرضه آن نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر توزیع مواد شوینده در بازار قطره چکانی است و توزیع مناسبی را در این رابطه شاهد نیستیم، افزود: در بررسی‌هایی که سازمان تعزیرات حکومتی انجام داده است، متوجه شدیم که در بازار مولوی مواد شوینده توسط دلال‌ها به فروشگاه‌ها تحویل داده می‌شوند و شرکت‌ها به مراکز عرضه محصولات، بار نمی‌دهند.

مدیحی تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت عدم درج نرخ اقلام بر روی خود محصولات است، به همین دلیل هر عرضه کننده‌ای کالا را با قیمتی که خود تعیین کرده به فروش می‌رساند، لذا دستگاه‌های ناظر باید به صورت جدی و فوری به موضوع ورود کنند.

وی افزود: با وجود اینکه سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به پرونده‌های این چنینی است؛ اما متاسفانه هیچ پرونده‌ای از سوی دستگاه‌های ناظر بر بازار به ما ارجاع نشده است، لذا سازمان تعزیرات برای کمک به دستگاه‌های نظارتی پای کار است.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی با بیان اینکه باید قیمت مصوب بر روی تمام اقلام در فروشگاه‌ها درج شود، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات مربوط به درج نشدن قیمت کالا و گرانفروشی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا پس از ورود به موضوعات از گرانفروشی در بازار جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اگر پرونده های به تعزیرات ارجاع نمیشه دلیلش کاملاً معلومه چون تعزیرات کرکره کار و کشیده پایین
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
خدا وکیلی تا کی مردم باید تاوان بی لیاقتی و بی مسئولیتی مدیران و نهادهای نظارتی را بدهند.یعنی واقعا مسئولین اگه یک ذره غیرت و تعصب داشتن باید از خجالت اب میشدن و میرفتن تو زمین. آخه تا کی مردم درگیر موا شوینده و تخم مرغ و مرغ و گوشت و برنج و روغن و قند و شکر و هزار گرفتاری دیگه باشن . پس کی می خواهد این وضع درست بشه . ایا واقعا جاهای دیگه دنیا هم اینجوری اداره می شن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
نمی دونم توی کشورهای دیگه هم از این جور مسایل هست یا نه ؟ اگه نیست چطور مدیریت کردند که نیست
آخرین اخبار