فراخوان دومین جشنواره شهروند قرآنی بوشهر منتشر شد

دومین دوره جشنواره شهروند قرآنی بوشهر همزمان با روز قرآنی استان بوشهر در ۱۶ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: دومین جشنواره شهروند قرآنی بوشهر با هدف تبلیغ و ترویج معارف قرآن و عترت و زمینه‌سازی برای تولید و توزیع آثار هنری-رسانه‌ای در فضای مجازی برگزار می‌شود.

احمد بارگاهی افزود: این جشنواره با محوریت معارف سوره انسان در سه رشته «آوایی» شامل تلاوت تقلیدی در دو رده نوجوان و بزرگسال، «معارفی» شامل حفظ و مفاهیم و بخش «هنری» شامل خوشنویسی و نقاشی برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: دبیرخانه دومین جشنواره شهروند قرآنی با همکاری موسسه قرآنی نورالثقلین تشکیل شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان بهمن به دبیرخانه بفرستند.


بیشتر بخوانید


  رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: از ابتدای هفته آینده آیین‌نامه‌های مربوط به مسابقات از سوی موسسه مجری بر روی پایگاه خبر قرآن و معارف اسلامی مبشرین به نشانی mobasherin.ir قرار خواهد گرفت.

اختتامیه دومین جشنواره شهروند قرآنی بوشهر ۱۶ اسفند، همزمان با روز قرآنی استان بوشهر و در آستانه روز بوشهر برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره شهروند قرآنی بوشهر سال ۱۳۹۱ برگزار شده بود.

نامگذاری ١٦ اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر به مناسبت سالروز ارتحال علامه میرزا معتقد اهرمی، کاتب قرآن رمزدار است.

آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال ١٢١١ هجری شمسی در اهرم متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج گذراند و سپس عازم عراق شد.

او در مراجعت به بوشهر در مدرسه سعادت این شهر به تدریس دروس عربی و ادبیات پرداخت و در سال ١٢٩٩ هجری شمسی در سن ٨٨ سالگی دار فانی را وداع گفت.

او کاتب قرآن رمزدار است. دلیل نامگذاری قرآن رمزدار این است که در این کتابت همه صفحات ۱۱ سطری است و بدون استثناء در تمام صفحات حرف یا کلمه اولِ سطر‌های اول و یازدهم، دوم و دهم، سوم و نهم، چهارم وهشتم، و پنجم و هفتم مشابه است و فقط حرف و یا کلمه اول سطر ششم به علت نداشتن سطر مقابل آزاد است.

مرحوم معتقد حروف متقارن صفحات را با جوهر قرمز و بقیه را باجوهر مشکی تحریر کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.