خروج تخم مرغ از خراسان جنوبی ممنوع شد

به دنبال کمبود و بی ثباتی قیمت تخم مرغ در خراسان جنوبی، خروج تخم مرغ از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امشب در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت: مرغداری‌های استان تا زمانی که نیاز استان را تامین نکنند، حق خروج تخم مرغ از استان را ندارند.

او همچنین با اشاره به نزدیک شدن نوروز و تأمین میوه شب عید افزود: امسال در نظر داریم با انتخاب ۳ مباشر ۸۰۰ تن پرتقال و سیب را تأمین و توزیع کنیم.

جرجانی ادامه داد: امسال با توجه به نیاز بازار، طرح نظارتی بر کالا‌های ضروری زودتر از سال‌های قبل از ۱۵ بهمن تا ۱۵ فروردین اجرا می شود.

مسئولان به دنبال کاهش قیمت‌ها

ملانوری استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: متولیان تنظیم بازار باید با برنامه ریزی دقیق تلاش کنند تا کالا‌های اساسی به موقع به دست مصرف کننده برسد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به خسارت برخی مرغداری‌ها بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزود: اکنون زمان آن است تا تولید کنندگان را دریابیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

تأمین سهمیه جدید خوراک دام سبک

روشن مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان هم در این نشست از تأمین سهمیه ۶ هزار و ۵۰۰ تنی ذرت و سویا برای استان خبر داد و گفت: این سهمیه برای دام سبک اختصاص داده شده است که دامداران می‌توانند برای جذب سهمیه خود اقدام کنند.

او افزود: از ابتدای سال ۲۸ هزار تن جو، ۲۶ هزار تن ذرت و ۲۵ هزار تن سویا تحویل مرغداران شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار