قصرقند گرمترین شهر کشور در چهل و دومین روز زمستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته قصرقند در جنوب استان با دمای ۳۰.۱ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: علاوه بر قصرقند، شهر‌های نیکشهر، راسک، میرجاوه، زرآباد و فنوج با دمای بین ۲۷.۶ تا ۲۹.۱ درجه سلسیوس در رده‌های بعدی گرمترین‌های کشور در شبانه روز گذشته قرار گرفتند.

او  افزود: اتفاق جالب تغییرات دمایی شبانه روز گذشته، ثبت دمای ۲۸ درجه در میرجاوه است که در فاصله ۸۰ کیلومتری زاهدان قرار دارد. این شرایط در پی وزش باد‌های جنوب- جنوب غربی شبانه روز گذشته روی داده است.

حیدری اضافه کرد: وزش باد‌های جنوبی به دلیل اینکه هوای گرم را از عرض‌های پایین به بالا هدایت می‌کند، عامل افزایش دمای هواست.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: زاهدان نیز دیروز صبح به دلیل همین جریانات، هوای گرمی را سپری کرد به طوریکه کمینه دمای این شهر حتی از کمینه دمای قصرقند در جنوب استان نیز نیم درجه گرمتر بود.

او اضافه کرد: امروز با کاهش جریانات جنوبی روند افزایش دما متوقف شد و به تدریج روند کاهش دما انتظار می‌رود.

حیدری افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود بامداد فردا کمینه دمای زاهدان به صفر درجه و حتی کمتر از آن نیز برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار