باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

ماجرای ساخت واحد‌های مسکن ملی در شهرستان طبس به کجا رسید؟

یک سال از نام نویسی متقاضیان مسکن ملی می‌گذرد اما هنوز تکلیف زمین‌ها در شهرستان طبس مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، متقاضیان طرح مسکن ملی در طبس از کند بودن روند واگذاری زمین در این شهرستان گلایه‌مند هستند.

مردم می‌گویند چند ماه است که ۴۰ میلیون تومان برای این طرح از متقاضیان دریافت شده است، ولی در عمل شاهد پیشرفت خیلی کمی در واگذاری‌ها و اعطای وام هستیم.

یکی از شهروندان طبسی به خبرنگار ما می‌گوید: ۴۰ میلیون تومان در بانک مسکن، سپرده گذاری کرده ام، اما هنوز از واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات خبری نشده است.

در پی ارسال پیامک متقاضیان مسکن ملی در شهرستان طبس و انعکاس خواسته این افراد از خبر ۱۱ باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع را از طریق اداره کل بیناد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی پیگیری کردیم.

واگذری زمین به هزار و ۹۹۶ متقاضی در حال انجام است

۲ هزار و ۴ نفر از متقاضیان مسکن ملی در شهرستان طبس اقدام به سپرده گذاری در بانک مسکن کرده اند که به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی قرعه کشی انجام شده و زمین‌ها به هزار و ۹۹۶ نفر واگذار می‌شود.


بیشتر بخوانید


آسمانی مقدم در پاسخ به گلایه شهروندان طبسی مبنی بر واگذار نشدن زمین‌ها افزود: اگر زمین‌ها را همان ابتدا به تک تک افراد واگذار می‌کردیم، ممکن بود این گلایه پیش بیاید که چرا برخی زمین هایشان نبش کوچه است و برخی هم داخل کوچه، بنابراین اصل را بر قرعه کشی گذاشتیم تا بعد‌ها گلایه‌ای بوجود نیاید.

او با اشاره به مشکل استعلام ثبت زمین‌ها بیان کرد: استعلام این زمین‌ها در مرکز با مشکل مواجه شده که می‌بایست استعلام ثبت از متقاضیان مسکن، دوباره گرفته شود.

متقاضیان برای پروانه ساختمانی اقدام کنند

آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به زمان ساخت واحد‌های مسکونی گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد زمین و تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهد، اما تا زمانی که مردم برای پروانه ساخت اقدام نکنند، نمی‌توانند کار را شروع کنند.

او افزود: به محض اینکه پروانه ساخت صادر شد، آورده متقاضیان هم از بانک آزاد می‌شود و افراد می‌توانند با تسهیلاتی که از بنیاد مسکن می‌گیرند، ساخت واحد‌ها را شروع کنند.

آسمانی مقدم تاکید کرد: ساخت این واحد‌ها بر عهده بنیاد مسکن نیست و ما تنها ساخت ۵۶  واحد مسکونی  را در شهرستان طبس به صورت الگویی شروع کرده ایم که پی ریزی آن‌ها تمام شده و در مرحله نصب اسکلت است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.