استاندار خوزستان:

باید از مددجویان کانون اصلاح و تربیت کارآموز بسازیم

شریعتی گفت: حرفه‌آموزی و کارآموزی به مددجویان کانون اصلاح و تربیت از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به این مهم توجه ویژه شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در بازدیدی از کانون اصلاح و تربیت اهواز داشت، ضمن حضور در میان مددجویان و شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آنان، در بخش‌های مختلف کانون اصلاح و تربیت مانند کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای حضور یافت.

او در این بازدید گفت: مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای است که با توسعه این فعالیت‌ها ضمن آموزش مهارت به مددجویان، اوقات فراغت آنان نیز بهینه سازی می‌شود.

شریعتی اظهار داشت: این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برحسب علاقه و استعداد مددجویان برنامه ریزی و منابع اعتبار توسعه کارگاه‌های مهارتی، تجهیزات و مواد مصرفی از سوی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی تامین خواهد شد.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان در دیدار بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند مددجو را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار متناسب با فناوری روز به همراه مهارت‌های ویژه به مشاغل آماده تا منجربه کاهش آسیب در جامعه برای مددجویان پس از آزادی شود.

او با بیان اینکه برپایی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و زمینه سازی اشتغال پس از آزادی از حبس نقش مهمی در بازگشت نداشتن مجدد به زندان‌ها دارد، ادامه داد: در حال حاضر رشته‌های آرایشگر مردانه، شلوار دوز مردانه، الکترونیک در کانون اصلاح و تربیت اجرا می‌شود و در آینده‌ای زدیک علاوه بر این رشته‌ها، حرفه‌های تعمیر تصفیه آب و پمپ آب اجرا خواهد شد.

سواعدی تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای علاوه بر کانون اصلاح و تربیت اهواز در ۱۱ زندان خوزستان، ۴ هزار و ۷۰۰ زندانی در ۲۵ رشته فنی و حرفه‌ای با هدف زمینه سازی برای اشتغال و بازگشت آنان به دامان جامعه اجرا می‌کند که این نیز می‌تواند گرایش به جرم را به شدت کاهش دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار