رونق اقتصاد دریایی در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از تحقق ۴۰۰ درصدی اهداف جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: طبق برنامه ریزی‌های تببین شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و اهداف این اداره کل، میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۸۸۲ میلیارد بینی شده بود که با جذب ۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، سرمایه گذاری بخش خصوصی با رشد ۴۰۰ درصدی محقق شد.

او افزود: علاوه بر میزان سرمایه گذاری جذب شده هم اکنون بیش از ۴ هزار میلیارد ریال طرح‌های سرمایه گذاری در دست اقدام و در مراحل عقد قرارداد داریم که امیدواریم تا پایان امسال محقق شود.

سعیدی پور اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پیگیری برنامه‌های راهبردی توسعه مشارکت داخلی و خارجی سازمان بنادر و دریانوردی را به عنوان "چراغ راه" در کسب این موفقیت، مهم برشمرد و بر رقابتی کردن فضای سرمایه گذاری ایده آل برای متقاضیان سرمایه گذاری از سوی متولیان این حوزه در تمامی بخش‌های بندری و دریایی تأکید کرد.

او با اشاره به اینکه این بندر با تأمین زیرساخت‌های مناسب و حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی شرایط مناسبی را جهت سرمایه گذاری ایجاد کرده است، گفت:با ایجاد یک نظام هماهنگ در حوزه سرمایه‌گذاری و ارتباط دوسویه مناسب میان متقاضیان سرمایه گذاری و بندر، به زودی شاهد حضور حداکثری بخش خصوصی در پسکرانه بندرامیرآباد خواهیم بود.

سعیدی پور احداث مخازن روغن خوراکی و طرح‌های تولیدی و صنعتی از قبیل طرح احداث کارخانه روغن کشی و تولید خوراک دام را نمونه‌ای از سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی در سال جاری برشمرد و از بخش خصوصی که موضوع سرمایه گذاری آن‌ها مرتبط با اقتصاد دریا باشد و بتواند ترافیک دریایی بندرامیرآباد را افزایش دهد جهت فعالیت اقتصادی در این بندر دعوت کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار